Ťok se chce sejít s vedením firmy MOTA-ENGIL | E15.cz

Portugalci z Mota-Engil utekli ze stavby obchvatu Třince. Ťok je chce dostat zpět

27. října 2016 • 13:33

Ministr dopravy Dan Ťok požádal portugalskou velvyslankyni Mariu Manuelu Francovou o schůzku s vedením portugalské stavební firmy Mota-Engil. Ta nedávno opustila rozestavěnou silnici I/11, která měla sloužit jako obchvat Třince. Portugalská firma opustila stavbu poté, co se její tuzemský partner SDS Exmost dostal do insolvence.

"Požádal jsem paní velvyslankyni, aby využila svých možností a informovala vedení firmy Mota, že situace je tady vážná a že by se tím měli vážně zabývat. Utéct z takové zakázky není chování slušné firmy. Paní velvyslankyně mě informovala o tom, že majitel a šéf firmy pan Mota je ochoten přijet do České republiky a o věci jednat," řekl Ťok.

Smlouva Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se stavební firmou obsahuje řadu sankcí, pokud stavební firma nesplní své závazky. Součástí smlouvy je i kontrola stavby ve stanovených časových úsecích. Mota-Engil dosud tyto kroky plnila. Snahou ŘSD podle Rýdla není věc nechat soudům, ale donutit firmu se na rozestavěnou komunikaci vrátit. Podobně se k řešení situace staví ministerstvo dopravy.

Tratě pro rychlost nad 300 km/h by se mohly financovat ze soukromých peněz, tvrdí šéf fondu

Pomoc při vyjednávání nabídla mimo jiné starostka Třince Věra Palkovská. V otevřeném dopise vyzvala i okolní starosty a vládního zmocněnce Jiřího Ciencalu, který zastupuje mimo jiné Moravskoslezský kraj, aby při vyjednávání mezi firmou a českým státem byli nápomocni.

Přeložka silnice mezi Oldřichovicemi a Bystřicí má být dlouhá přes šest kilometrů. Vznikne na ní celkem 12 mostů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Podle smlouvy měla stavba stát 1,7 miliardy korun bez DPH.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!