Ředitelství silnic se nedaří vypisovat velké zakázky. Je na pětině plánu

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se zatím nedaří vypisovat výběrová řízení na významné stavební zakázky, které mají být soutěženy během letošního roku. Z patnácti připravených nadlimitních tendrů, které k projednání přinesl vládě začátkem dubna ministr dopravy Antonín Prachař, se ŘSD zatím podařilo skutečně vypsat tři.

Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
17.7.2014 15:27   |  

Další čtyři významné zakázky včetně tří úseků modernizace D1 nicméně ŘSD slíbilo vypsat ještě do konce srpna. Možnost, že se schválený plán nemusí stihnout během letoška zrealizovat, připustil i ministr Prachař. Podle něj je ale zdržení lepší, než kdyby se soutěžilo podle chybně vypsaných tendrů, řekl.

Zadávací dokumentaci a obchodní podmínky podrobilo ŘSD přísné kontrole, aby se zamezilo stížnostem stavebních firem k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a tendry se tak ještě více protáhly, dodal šéf resortu.

Pro ministerstvo dopravy ale může být zpožďování ve vypisovaných tendrech problematické v tom, že zakázky na jednání vlády přineslo jako důkaz dostatku kvalitních projektů, na jejichž základě žádalo po kabinetu zvýšení rozpočtu na infrastrukturní stavby v příštím roce na 75 miliard korun.

Projekty za 64 miliard

Celkem tehdy ministr vládě předložil parametry tendrů na 72 projektů za zhruba 64 miliard. Téměř 20 miliard připadalo na silnice, jejichž přípravu má na starosti právě ŘSD.

To ale prošlo od letošního února, kdy byl do funkce jmenován nový generální ředitel Jan Kubiš, kompletní výměnou vedení. Hodnota vypsaných zakázek na dostavbu silnice R4 u Skalky, průjezd Červenohorským sedlem a druhou etapu rozšíření silnice I/37 mezi Pardubicemi a Trojicemi dosud představuje 1,8 miliardy korun.

Mezi tendry, které se nachází těsně před vypsáním, uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl trojici úseků na dálnici D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Hvězdonicemi a Ostředkem a Měřínem a Velkým Meziříčím celkem za více než 1,8 miliardy korun.

Na poslední dva jmenované úseky může ŘSD sice vypsat výběrová řízení kvůli výjimce od ministerstva dopravy, ale nemůže na nich zatím začít stavět, protože na oba dosud nemají platná stavební povolení.

Ta napadlo ekologické sdružení Děti Země, kterému vadilo, že se u plánované modernizace komunikace neuskutečnilo projednání dopadu stavby na životní prostředí.

Před vypsáním je podle ŘSD rovněž přeložka silnice I/34 u obcí Božejov a Ondřejov na Pelhřimovku za bezmála půl miliardy korun a rovněž menší zakázka na obchvat Vizovic u Lhotska za 187 milionů korun.

Ředitelství silnic a dálnic slouží jako státní investor pro výstavbu nových silnic. Zároveň se stará o údržbu a opravy dálnic, rychlostních silnic a silnic prvních tříd a vybírá kamionové mýtné. Jeho ředitel Jan Kubiš minulý týden dovršil prvních sto dní ve funkci.


Čtěte také:

Dálnice D1 u Prahy dostane tichý asfalt za stovky milionů

ŘSD otočilo, opravy D1 zvažuje pomocí dříve zavrhované fragmentace

Výhodnější vyvlastnění: cena za půdu pro dálnice bude 16krát vyšší


Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Neomezené volání i internet: tendr pro vnitro se protahuje kvůli námitkám

Neomezené volání i internet: tendr pro vnitro se protahuje kvůli námitkám

Rozuzlení soutěže na poskytování telekomunikačních služeb pro více než 66 tisíc zaměstnanců ministerstva vnitra se oddaluje. Proti jejím podmínkám totiž podali námitky dva zájemci… více

Mobilní web