RegioJet má na Slovensku více cestujících než doma

Železničnímu dopravci RegioJet podnikatele Radima Jančury se na Slovensku daří. Alespoň pokud jde o počet cestujících. Na trati z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna využilo loni služeb firmy 1,25 milionu cestujících. Žluté vlaky tady jezdí od loňského března, firma přitom hovoří o téměř 70 procentním meziročním přírůstku cestujících.

 RegioJet
4.2.2013 17:17   |  

Před RegioJetem dopravu na trati zajišťovaly státní ZSSK. RegioJet na jižním Slovensku provozuje vlakové soupravy Talent kanadského výrobce Bombardier, denně vypraví přes 50 spojů. Firma mimo jiné na trase zřídila dvě záchytná parkoviště, aby do vlaků přilákala motoristy.

Zájem slovenských pasažérů přitom mírně překonal zájem cestujících o domácí spoj RegioJetu na trati z Prahy na Ostravsko. Tady firma loni odvezla za celý loňský rok 1,13 milionu pasažérů.

Modely provozování vlaků v obou zemích jsou ale odlišné a těžko se srovnávají. V České republice provozuje Jančurova společnost pouze nedotované vlaky a nese tak veškeré komerční riziko. Na Slovensku jezdí na základě smlouvy s tamním ministerstvem dopravy pod dotačním deštníkem. Ten má zajištěn až do roku 2020.

Vlakové spoje firma doplňuje linkami žlutých autobusů, které vlaky krmí. Do dotované dopravy by RegioJet rád pronikl i v tuzemsku. Jako jeden ze dvou účastníků soutěže bojuje v pilotním tendru na dotované rychlíky Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc.


Čtěte také:

Žluté vlaky RegioJet v prvním roce prodělaly 59 milionů

Jančurova pravá ruka - Aleš Ondrůj - opouští RegioJet

Boj o pasažéry přitvrdil: Leo Express snížil ceny jízdenek

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Nizozemská vláda chce zrušit fosilní auta, mají je nahradit elektromobily

Nizozemská vláda chce zrušit fosilní auta, mají je nahradit elektromobily

Jen 15 procent všech prodaných automobilů v Nizozemsku budou v roce 2025 tvořit elektromobily. Návrh na omezení fosilních aut tak podle ministra ekonomiky nedává smysl. více

Mobilní web