Rekonstrukce D1 pokračuje. Úseky, které napadli ekologové, mají povolení

Dvojice úseků dálnice D1, jejichž stavební povolení k opravám letos napadlo ekologické sdružení Děti Země, má opět potřebná povolení. Rozhodla o tom komise ministerstva dopravy spolu s ministrem Danem Ťokem. U prvního úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím rozhodnutí už nabylo právní moci, termín nabytí úseku z Hvězdonic do Ostředka vychází na konec tohoto týdne.

Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
29.12.2014 18:36   |  

Se stavebními pracemi na obou stavbách by se tak mělo začít na jaře příštího roku. Původně se oba úseky měly opravovat už letos, kvůli stížnosti sdružení ale byly stavební práce odloženy.

Děti Země podaly rozklad proti stavebním povolením na obou úsecích letos v únoru. Předseda hnutí Miroslav Patrik tehdy jako hlavní důvod uvedl, že se u plánovaného rozšíření dálnice neprojednával dopad stavby na životní prostředí. Aby bylo možné v přípravách stavby dále pokračovat, udělil začátkem června bývalý ministr dopravy Antonín Prachař výjimku. Ta umožnila zadat na obě stavby výběrová řízení i bez stavebního povolení. Kromě zmíněných úseků napadlo sdružení kvůli podobným nedostatkům povolení na opravy úseku mezi Psáři a Souticemi.

Námitku sdružení, že v případě modernizace dálnice a jejího rozšíření je třeba projít řízením prošetřujícím dopad stavby na životní prostředí (EIA), ministerstvo dopravy zamítlo. Proti původnímu stavebnímu povolení ale nový ministr Ťok zpřísnil podmínky výstavby a zvýšil zejména ochranu vodník toků, které by mohly být stavebními úpravami dotčeny.

Opravy od loňského roku

Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtveřici úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Dokončeny dosud byly dva. Napřesrok plánuje Ředitelství silnic a dálnic zahájit práce na dalších pěti úsecích.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.


Čtěte také:

Rekonstrukce D1: velké hráče převezli Italové, nabídli nejnižší ceny

Řidiči se v roce 2014 nedočkali jediného kilometru nové dálnice

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Ta informace se objevuje krátce po startu prodeje každého nového iPhonu. Nejinak je tomu letos a zkrátíme to na nutné minimum. Cena součástek, ze kterých sestává 32GB iPhone 7 je… více

Mobilní web