ŘSD žene prodejnu motocyklů k Ústavnímu soudu. A oprava D3 stojí

aktualizováno Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím nechce složit zbraně v kauze motocentra u dálnice D3. Po prohrách u pražského městského soudu a Nejvyššího správního soudu podalo tento týden stížnost k Ústavnímu soudu. Jde zřejmě o poslední možnost, jak zvrátit vývoj celé věci ve prospěch státu.

Stavba dálnice D3 finišuje
13.12.2013 18:40   |  

„Předchozí soudní rozhodnutí v zásadě postavily ŘSD do neřešitelné situace,“ zdůvodnil krok pro server E15.cz mluvčí silničářů Jan Studecký.

Jádro sporu spočívá v tom, že stát při rekonstrukci nejstarší části dálnice u Tábora (dlouhá léta sloužila pouze jako obchvat města) nepočítá se zachováním sjezdu k motocentru. S tím ale nesouhlasí majitelé Petr a Pavel Bratránkovi, kterým se podařilo i díky soudům zablokovat platnost stavebního povolení pro dálnici. Část autostrády tak slouží jen v polovičním profilu a její dokončení je v nedohlednu. Hotovo přitom mělo být už v září.

Celý problém zavařil státu zřejmě táborský stavební úřad, který motocentrum zkolaudoval jako trvalou stavbu. K prodejně se jezdilo a jezdí přes cizí pozemek, kde donedávna stála čerpací stanice Jet. Pumpa přitom byla od počátku dočasná a nedávno byla srovnána se zemí. Odborníci z ŘSD navíc oponují, že normy požadovaný sjezd z dálnice nepovolují.

Jak server E15.cz tento týden již informoval, po prohraných sporech přichází pro stát v úvahu pouze řešení v podobě odkupu provozovny.

Poslední nadějí jak ušetřit desítky milionů daňových poplatníků tedy skýtá Ústavní soud. Paradoxem navíc je, že stát nemá k Bratránkům žádný právní vztah, vše je věcí táborského úřadu, který ale momentálně stojí jako třetí opodál a myje si ruce.

Třetí vlastník chce prodej

Třetí spolumajitel motocentra Milan Stuparič je na rozdíl od bratrů Bratránků ochoten svůj podíl prodat. „Já se budu snažit moji polovinu motocentra prodat. Jestli se najde zájemce, rád se toho zbavím,“ řekl. „Podle smlouvy bych měl mít na ně předkupní právo. Ale samozřejmě záleží na nabídnuté ceně,“ reagoval Pavel Bratránek, který by před náhradou škody preferoval změnu sjezdu na trvalý.

Před časem uvedl, že investice do projektu činily zhruba 40 milionů korun. Podle Stupariče se však cena komplexu pohybuje v nižších dimenzích. „Každý vidí, jak momentálně funguje trh realit. Dneska mají cenu 40 milionů luxusní domy na atraktivních místech,“ řekl Stuparič.


Čtěte více:

Stát chce odblokovat dostavbu dálnice D3, patrně odkoupí motoprodejnu u Tábora

Jediný sjezd zablokoval rekonstrukci dálnice D3

Další problémy na dálnici D3. Antimonopolní úřad pozastavil tendry na dostavbu

ŘSD žene prodejnu motocyklů k Ústavnímu soudu. A oprava D3 stojí - mapa

Prodejna motocyklů na dálnici D3 u Tábora  

Autor: Jan Šindelář, čtk

Komentáře

Čtěte také

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italská policie dnes zatkla druhého nejhledanějšího člena mafie Ernesta Fazzalariho, který se 20 let skrýval. Nyní šestačtyřicetiletý Fazzalari byl významným členem kalábrijské… více

Komerční prezentace
Mobilní web