Rychlotrať do Drážďan má trable, začal ji řešit antimonopolní úřad

1. prosince 2016 • 16:27

První krok ke zbudování vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan se zadrhl. Soutěž o zhotovení studie proveditelnosti zamrzla na tom, že se jeden z účastníků obrátil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

„Mohu potvrdit, že ve věci dotazované veřejné zakázky vedeme správní řízení na návrh společnosti Sudop Praha,“ uvedl mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda. Sudop skončil podle ceny druhý v pořadí za spolkem Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP), který se o zakázku uchází ve spojení s francouzskou firmou Egis Rail.

Podle Švandy antimonopolní úředníci nyní řeší, zda Správa železniční dopravní cesty správně určila předpokládanou hodnotu zakázky. „Pro nás to nyní znamená vyčkat rozhodnutí ÚOHS,“ sdělil mluvčí správy železnic Jakub Ptačinský. Podle informací E15 hodnotící komise už přerušila činnost, ačkoliv antimonopolní úřad zatím nevydal žádné předběžné opatření.

Projekt budoucnosti. Sasko chce urychlit stavbu rychlodráhy mezi Prahou a Drážďany

Francouzsko-české konsorcium nabídlo zpracování studie za necelých 6,8 milionu korun, druhý Sudop Praha je o více než milion dražší. Předpokládaná cena činila 9,85 milionu. Zkoumání předpokládané ceny zakázky na ÚOHS má mimo jiné zjistit, zda železničáři neměli vypsat tendr jako nadlimitní. Hranice pro takový postup činí 10,5 milionu korun. Z osmi účastníků se přitom šest dostalo pod předpokládanou cenu. 

Přetahování nad klíčovou zakázkou, která měla naznačit budoucnost vysokorychlostní železniční dopravy v tuzemsku, zapadá do mozaiky dění na železnici v posledních měsících. Tradiční projektanti se přetahují s CEDOP a následné administrativní průtahy hatí či oddalují dokončení soutěží.

720p 480p 360p 240p
Šéf Výzkumného Ústavu Železničního Antonín Blažek

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!