Slovenské úřady vyrukovaly na Jančurův RegioJet. Nezvládal špičky

25. října 2016 • 18:24

Kontrola slovenského ministerstva dopravy zjistila, že český soukromý dopravce RegioJet při provozování státem dotovaných vlaků na regionální trati z Bratislavy do Komárna nedodržuje objednané kapacity a porušuje smluvní podmínky přepravy. Firma se snaží situaci vyřešit. 

Slovenské ministerstvo dopravy sdělilo, že na zmiňované regionální trati již začátkem minulého roku zvýšilo RegioJetu přepravní kapacitu. 

"Jde o důležité železniční spojení s jihem Slovenska, o které mají cestující velký zájem. Zároveň plně hradíme náklady na provoz a údržbu celkově 12 souprav společnosti RegioJet. Snižování kapacity je porušením smlouvy a zároveň se to promítá i do nespokojenosti cestujících," uvedl ministr dopravy Arpád Érsek.

Podle ministerstva dvě soupravy RegioJetu jsou z důvodu nehod dlouhodobě mimo provoz. To se projevilo nedostatečnou kapacitou zejména během ranní dopravní špičky. V září více než čtvrtina sledovaných vlaků RegioJetu nebyla řazena se dvěma, ale pouze s jednou dieselovou jednotkou. Ministerstvo vybídlo dopravce k urychlenému vyřešení vzniklé situace, v opačném případě hodlá přistoupit k uložení sankcí.

RegioJet neuspěl s trestním oznámením na nitranského primátora, policie ho odmítla

"Dvě soupravy jsou bohužel mimo provoz v návaznosti na závažné nehody na železničních přejezdech, zejména pak na střet s kamiónem u Veľkého Mederu právě letos v září. Ani jednu z těchto nehod RegioJet nezavinil," řekl mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj. 

Dodal, že dočasné vyřazení dvou souprav z provozu samozřejmě ovlivnilo počet vlakových jednotek, které má společnost k dispozici, přičemž škody na soupravách dosahují milionových částek. "Přesto RegioJet dělá maximum pro řešení situace a zajištění dodržování smluvních podmínek je pro nás absolutní prioritou," řekl mluvčí.

Pár metrů od tragédie: vlak Leo Expressu zastavil před uvízlým kamionem

Kontrolu u RegioJetu provedlo ministerstvo po stížnostech cestujících, že kapacita vlaků na regionální trati není dostačující. Vlakové spoje tam RegioJet začal provozovat v roce 2012. 

Vlaky projíždějí také obcemi u Bratislavy, kde se v uplynulých letech uskutečnila mohutná výstavba bytů a domů. To se projevilo ve vytváření dopravních zácp na silnicích do Bratislavy. Řada lidí proto upřednostnila jízdu vlakem.

RegioJet kromě státem dotovaných spojů provozuje na Slovensku na vlastní komerční riziko vlaky mezi Bratislavou a Košicemi a rovněž autobusové linky.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!