Spojení německých obrů: Lufthansa převezme třetinu linek Air Berlin

Na německém nebi se rýsuje spojení jedničky a dvojky tamního trhu. Aerolinky Lufthansa převezmou decentralizovanou síť regionálních linek svého největšího německého rivala, zadlužené společnosti Air Berlin. Obě aerolinky k tématu mlčí, německá média ale dohodu považují za hotovou věc.

Airbus A330 aerolinek Air Berlin
13.9.2016 16:27   |  

Záchrana Air Berlin, které naposledy vydělaly v roce 2012, je nadosah. Podle deníku Süddeutsche Zeitung, který o plánované spolupráce s Lufthansou informoval jako první, už k odstartování spolupráce chybí jen souhlas dozorčí rady národního dopravce.

Podle dohody by Lufthansa měla od zahájení provozu podle zimního letového řádu, platného od 31. října, převzít pod svá křídla přibližně třetinu všech linek Air Berlin, přičemž půjde o všechny spoje, které neodlétají z hlavních uzlů Air Berlin v Berlíně a Düsseldorfu. Zároveň si Lufthansa od Air Berlin pronajme čtyři desítky letadel včetně posádek.

Pro cestující se tak na první pohled prakticky nic nezmění. Na současných linkách Air Berlin se nadále budou objevovat letadla se stejným logem a stejnými posádkami. Komerční riziko provozu linek ale ponese dceřiná společnost Lufthansy Eurowings a Air Berlin dostane zaplacenou dohodnutou částku za odlétané hodiny, která by firmě měla pokrýt všechny náklady.


Přečtěte si: ČSA sdílejí kódy s Air Berlin, nabídnou lety na Island


Díky dohodě by se Air Berlin měly zbavit právě těch linek, na kterých nedokážou vydělat, a ponechat si lety do vzdálenějších destinací zaměřené na turisty, které jsou ziskové.

Air Berlin v posledních několika letech trvale prodělávají a nad vodou je drží jen peníze největšího akcionáře, Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů. Pro arabské aerolinky ale má kontrola nad Air Berlin i strategický význam. Samotné Etihad smí létat jen na několik německých letišť a linky Air Berlin do Dubaje tak zajišťují významný přísun pasažérů cestujících na východ.

Lufthansa doufá, že když pomůže Air Berlin, zabrání náhlému zhroucení společnosti, které by otevřelo prostor pro expanzi nízkonákladových dopravců v čele s Ryanairem a Easyjetem. Ti by pro Lufthansu byli mnohem nepříjemnější konkurencí, než Air Berlin.


Čtěte také:

Lufthansa letos ztratila víc než polovinu zisku, chce šetřit

Lufthansa krotí optimistické vyhlídky, nejspíš vydělá méně než loni

Štěpán Bruner Autor: Štěpán Bruner redaktor E15.cz

Komentáře

Čtěte také

Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech parlamentu nepodařilo dnes zatím vybrat ani zvláštnímu voličskému grémiu. Z pěti kandidátů žádný v prvním kole hlasování… více

Mobilní web