Správa železnic schválila prodej dvou tratí firmě AŽD

Správa železnic schválila prodej dvou tratí firmě AŽD
3. prosince 2015 • 11:17
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) schválila prodej dvojice dlouhodobě nevyužívaných železničních tratí tuzemskému výrobci zabezpečovací techniky AŽD Praha. Nový majitel na nich chce testovat vyvíjená zabezpečovací zařízení. Prodej tratí z Čížkovic do Obrnic u Mostu a z Dolního Bousova do Kopidlna, za které SŽDC požadovala minimálně sedm milionů korun, musí ještě posvětit vláda.

„Pokud vláda prodej schválí, koupíme obě tratě,“ řekl mediální zástupce společnosti Jiří Dlabaja. AŽD chce kromě zkoušek železničních zabezpečovacích systémů spojení nabídnout potřebám železničních dopravců, pokud budou mít zájem na nich provozovat nepravidelné nostalgické jízdy historickými soupravami. Případně ji bude možné využít pro dopravní obslužnost obcí, které protíná, uvedla společnost.

Právě zaručení pravidelné železniční dopravy je podmínkou pro to, aby nový majitel mohl na provoz železnic čerpat peníze ze státního rozpočtu. Podmínkou jsou podle pravidel SŽDC alespoň dva páry vlaků denně, případně odpovídající počet spojů během roku, pokud nebudou jezdit každý den.

Nabízí se další trať na Rakovnicku

Kromě zmíněné dvojice tratí se nyní správa železnic připravuje na prodej třetí trasy z Kralovic do Mladotic na Rakovnicku, kterou původně prodávala spolu s nimi. Nikdo ale o ní za minimálně 5,7 milionu korun neměl zájem.

Nyní proto bude SŽDC tuto přes 11 kilometrů dlouhou trasu prodávat za polovic. Do prodeje se mají zanedlouho podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského dostat rovněž další dvě železniční spojení, Velká Kraš - Vidnava a Čelákovice- Mochov.

Celkem je takovýchto tratí vytypovaných k postupnému prodeji 21. Státní správa železnic se jich chce zbavit především proto, že do nich nechce dále investovat a předpokládá, že prostředky na jejich opravy bude platit nový majitel.

Proti rozprodeji nevyužívaných tratí se v minulosti postavil Svaz cestujících ve veřejné dopravě, podle jehož předsedy Miroslava Vyky jde o krátkozraký krok. Řádně zdůvodněné podle něj rovněž nebylo i původní rozhodnutí zastavit na uvedených tratích provoz vlaků.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!