Správa železnic výrazně zeštíhlí strukturu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá na přelom roku největší změnu struktury od svého vzniku v roce 2003. Vedení firmy k poslednímu dni roku zruší 13 krajských správ dopravní cesty a tři stavební správy. Místo nich 1. ledna vznikne sedm dopravních správ a dvě stavební. Celá akce se neobejde bez propouštění zaměstnanců, podle informací deníku E15 má odejít 250 až 300 lidí.

železnice
6.12.2011 6:35   |  

Cílem změn je úspora nákladů, mimo jiné proto, že správa železnic přestane využívat některé prostory. Drtivá většina propuštěných odejde z administrativy, nikoliv z provozu. „Po sloučení organizačních jednotek budou některé pozice redundantní, tam předpokládáme snižování stavů,“ řekl již dříve deníku E15 šéf SŽDC Pavel Habarta.

Mluvčí Pavel Halla nechtěl aktuální dění ve státní firmě komentovat s tím, že celý proces ještě nebyl završen. Nápad se nelíbí odborům, žádné protiakce se ale nechystají. „Nesouhlasíme s tím, ale neděláme si iluze, že na tom něco změníme,“ řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša.


Čtěte také: ING Lease zmodernizuje SŽDC i drezíny


Restrukturalizací krajských poboček pokračuje státní organizace ve změnách, které započaly v dubnu. Tehdy personálním zemětřesením prošlo pražské ředitelství, z osmi úseků řízených náměstky zbyly čtyři, odešlo 30 lidí, včetně vedoucích zaměstnanců.

SŽDC nabývá v posledních letech na významu. Jako investor do výstavby a modernizace kolejí utratila jen za letošek přes 11 miliard korun, příští rok to má být ještě o devět miliard více. Naopak peněz na údržbu se nedostává, letos se suma pohybuje kolem sedmi miliard. Organizace šetří mimo jiné prodejem nepotřebného majetku. Za poslední čtyři roky se zbavila budov a pozemků v hodnotě jedné miliardy korun.

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Babišovy ryby v sobě měly moc vody, zastavila je veterinární správa

Babišovy ryby v sobě měly moc vody, zastavila je veterinární správa

Veterináři zastavili dvě zásilky dovozových mražených rybích výrobků, obsahovaly více vody, než obsahovat měly. Šlo o 47,5 tuny pangasia z Vietnamu a 8,2 tuny obalovaného filé z… více

Komerční prezentace
Mobilní web