Student Agency loni utržila za letenky o pětinu víc. V ČR je lídrem

Společnost Student Agency loni utržila za prodej letenek 2,56 miliardy korun, což je nárůst o 18 procent proti předchozímu roku. Stala se největším prodejcem letenek na českém trhu, protože konkurenční Asiana, jež provozuje portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy. Zisk společnost ve své informaci o hospodaření neuvedla. Společnost Radima Jančury prodala celkem 242 tisíc letenek, největší zájem je o lety do Paříže.

Cestující na pražském letišti - ilustrační foto
30.3.2015 11:44   |  

Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek. „Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za 10 tisíc korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku,“ řekla Janičinová.

Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.

Největší konkurence Asiana loni prodala 167 tisíc letenek. Přestože to byl jedenáctiprocentní nárůst, předpokládá na rozdíl od Student Agency, že celkový trh spíše klesal.


Čtěte také:

Úpadek létání se v Evropě nečeká, zájem o letenky je po tragédii stabilní

Student Agency na letenkách utržila 2,4 miliardy, zůstává jedničkou trhu

Travel Service zdraží kvůli silnému dolaru letenky

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web