Jančura zvažuje koupi 60 vagonů Talgo od španělských drah

21.5.2010 15:19   |  

Společnost Student Agency zvažuje přes svoji dceřinou firmu RegioJet nákup 60 vagonů Talgo od španělských drah Renfe. Uvedl to obchodní ředitel společnosti RegioJet Jiří Schmidt.

Student Agency nakoupila přes RegioJet devět rychlíkových lokomotiv za půl miliardy korun. Po vagonech se zatím poohlíží. „Zvažujeme nákup 60 vozů Talgo od španělského Renfe, už jsme od nich dostali nabídku,“ sdělil Schmidt s tím, že nabídky na koupi vagonů eviduje firma zatím tři. O dalších ale mluvit nechce. „Těch šest desítek vagonů Talgo by nás přišlo na několik desítek milionů euro,“ dodal ředitel.

Firma rychlíkové lokomotivy pořídila na jaře tohoto roku jako okamžitou reakci na záměry ministerstva dopravy o otevření trhu v dálkové dopravě. Jde o poslední elektrické lokomotivy, které byly vyrobeny v 90. letech min. stol. ve Škodě Plzeň. Do současnosti je provozoval italský soukromý dopravce. Lokomotivy v celkové hodnotě téměř půl miliardy korun použije firma pro zakázky v dálkové dopravě, které by měly být v nejbližší době otevřeny konkurenci.

„Ministerstvo hodlá v nebližší době otevřít tendry v dálkové dopravě a my na to chceme být připraveni. Po těchto lokomotivách byl u dopravců ve střední Evropě obrovský zájem, nám se podařilo nabídnout nejlepší podmínky a nakonec jsme v jejich nákupu byli úspěšní,“ komentoval pořízení lokomotiv už dříve majitel Student Agency Radim Jančura.

Lokomotivy, jejichž opotřebení nyní odpovídá zhruba tříletému provozu, projdou v Itálii kompletní rekonstrukcí, budou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními systémy a bude zvýšena jejich maximální rychlost na 140 kilometrů za hodinu. „Dodatečnými investicemi do bezpečnosti a spolehlivosti získáme nejlepší elektrické lokomotivy, jaké jsou dnes v majetku českého železničního dopravce,“ doplnil Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJetu. Pro zajištění spolehlivého provozu je součástí dodávky také neobvykle rozsáhlý soubor příslušenství – například nové podvozky, klimatizace, trakční motory, palubní hardware a další.

V případě, že by ministerstvo dopravy nepřistoupilo k výběrovým řízením, tak, jak oznámilo, hodlá Student Agency využít nově nakoupené lokomotivy pro provozování vlastních vlaků v dálkové dopravě jako konkurence dotovaných vlaků EuroCity a InterCity. Společnost tím chce demonstrovat, že dálkové spoje vyšší kvality mají být provozovány bez dotací, jak je to obvyklé v celé západní Evropě. „Obdobným způsobem, tedy bez pomoci veřejných rozpočtů, provozujeme úspěšně již šest let naše dálkové autobusy na osmi linkách v celé České republice,“ uzavřel Jančura.

Autor: mediafax

Komentáře

Čtěte také

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie Video

Útok, při němž v pátek v Mnichově střelec zabil devět lidí a pak sám sebe, neměl politický motiv. Na tiskové konferenci to dnes řekl mnichovský policejní ředitel Hubertus Andrä,… více

Mobilní web