Taxify se odvolá proti zákazu provozovat v Praze taxislužbu | E15.cz

Taxify se odvolá proti zákazu provozovat v Praze taxislužbu

13. července 2017 • 15:31

Estonská společnost Taxify se odvolala proti předběžnému opatření, kterým společnosti na konci května zakázal městský soud v Praze provoz taxislužby s řidiči bez licence šoféra taxi, uvedl manažer Taxify v Česku Roman Sysel. Společnosti vadí, že ji soud označuje za provozovatele taxislužby, sama firma se označuje za technologickou platformu spojující řidiče s lidmi, kteří potřebují odvoz.

Taxify dosud rozhodnutí soudu nerespektovala s tím, že čeká na jeho oficiální doručení do estonské centrály. Protože se sama za taxislužbu nepovažuje, necítí se rozhodnutím soudu zavázána ani nyní, uvedl Sysel.

"Taxify taxislužbu ani její zprostředkování neprovozuje a ani to neplánuje. Předběžné opatření tedy vnímáme jako nerelevantní," uvedla společnost. Zároveň poukázala na skutečnost, že obdobné společnosti Uber soud v Praze zákaz neuložil.

Privátní řidiči, tedy lidé bez taxikářské licence, jezdí pro platformu Taxify od října 2015, uvedla společnost. Podobně jako u Uberu tak podle firmy není možné nyní tyto praktiky zakazovat, protože předběžné opatření by mělo být použité pouze v situacích, u nichž došlo k podstatným změnám v řádu jednotek dní nebo týdnů.

Hodnocení zákazníků žádná regulace nenahradí, říká zakladatel Taxify Markus Villig

Nejasnosti v provozování služeb taxi má i firma Uber, které předběžným opatřením zakázal Krajský soud v Brně provozování podobných služeb v moravské metropoli. Předběžné opatření ale vrchní soud v Olomouci zrušil a věc vrátil k novému projednání, o jehož výsledku by mělo být rozhodnuto v nejbližších dnech.

Návrh na zákaz jízd nelicencovaných řidičů pro Taxify podalo k soudu Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb (SPPT). To argumentuje tím, že řidiči Uberu i Taxify nefungují na bázi sdílené přepravy, ale že jde o komerční řidiče s cílem výdělku či přivýdělku, čímž splňují účel taxislužby. V současnosti ale nemusí plnit nároky kladené na profesionální taxikáře, nemají například komerční pojištění, a jsou tak podle SPPT proti klasickým taxikářům neprávem zvýhodněni.

Mít auto je prý hloupost. Lidé je vymění za taxíky, tvrdí spoluzakladatel Liftago Ondřej Krátký

V podobném sporu se společnosti Uber pražští taxikáři neuspěli. Podle soudu stížnost taxikářů přišla pozdě a Uber v metropoli funguje dlouhodobě.

 

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!