Tendr na další provoz mýtného bude řešit soud | E15.cz

Tendr na další provoz mýtného bude řešit soud

ČTK

Tendrem na další provoz mýtného v Česku se bude zabývat Krajský soud v Brně. Slovenská společnost SkyToll podala proti březnovému rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) žalobu.

SkyToll v minulosti neúspěšně žádal ÚOHS, aby další provoz systému na základě smlouvy s konkurenčním Kapschem zastavil. Firma si stěžovala, že Kapsch získal zakázku bez řádného tendru.

Úřad už v první instanci argumentoval tím, že na výběru mýta je veřejný zájem a vyhovění SkyTollu, a tudíž zastavení výběru elektronického mýta prostřednictvím společnosti Kapsch, by Česko poškodilo. O co firma nyní žádá soud, není jasné, mluvčí soudu to odmítla komentovat. „Prozatím nemohou poskytnout bližší informace, dokud nebude žaloba zaslána všem účastníkům,“ uvedla mluvčí krajského soudu Simona Pešková.

Placené německé dálnice jsou na spadnutí. Mýtné  podpořila i Spolková rada

SkyToll dlouhodobě usiluje o zakázku na výběr mýta v České republice. Podání této firmy nebylo jedinou stížností na postup ministerstva. ÚOHS už dříve řešil podobnou stížnost, kterou podalo hnutí Starostové a nezávislí. Uzavření smlouvy za více než pět miliard korun bez výběrového řízení úřad v rozhodnutí označil za nezákonné a ministerstvo dopravy potrestal milionovou pokutou.

Předseda představenstva SkyTollu Matej Okáli už dříve označil pokutu pro ministerstvo za nedostatečnou, a obrátil se proto na Evropskou komisi. Pokud by firma nevyužila všechny dostupné prostředky, je přesvědčen, že ministerstvu dopravy by nic nebránilo v tom, aby ani po dalších třech letech nevypsal na správu mýta veřejnou soutěž.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Za deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.

Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží?

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!