TOP 09: Výstavba metra D se v podání koalice stává fikcí | E15.cz

TOP 09: Výstavba metra D se v podání koalice stává fikcí

TOP 09: Výstavba metra D se v podání koalice stává fikcí
ilustrační foto
• 
ZDROJ: E15
18. února 2015 • 15:42
Výstavba metra D se v podání pražské koalice ANO ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN, KDU-ČSL) stává fikcí. Uvedl to dnes předseda opozičního klubu zastupitelů TOP 09 a nezávislých Václav Novotný. V návrhu rozpočtu pro letošní rok je na přípravu stavby připraveno necelých 500 milionů korun. Pokud by koalice myslela své předvolební sliby vážně, musela by na klíčovou dopravní stavbu vyčlenit několik miliard, řekl Novotný. Pražský magistrát tvrdí, že stavba bude.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označila argumenty opozice za „naprosto liché“. Plán postavit novou trasu metra D podle ní trvá. Letos bude pokračovat příprava projektu a výkup pozemků za více než 600 milionů korun.

„S první etapou stavebních prací na nové trase metra D počítáme v horizontu dvou let, což vychází z reálných skutečností a rovněž z programového prohlášení,“ řekla ČTK.

Krnáčová: Napravujeme chyby

„V Praze vládne naprostý chaos a nekompetence,“ řekl Novotný k blížícím se sto dnům vlády nové koalice. Jmenoval mimo jiné nevyjasněnou situaci kolem karet opencard, tunelového komplexu Blanka a tahanice ohledně pražských stavebních předpisů.

„Chybí perspektiva financování metra D, což považuji za porušení předvolebních slibů,“ dodal bývalý náměstek Jiří Nouza (TOP 09).

Klub TOP 09 ve čtvrtek pro rozpočet Prahy na letošní rok ruce nezdvihne. Koalice by ale i tak měla mít pro návrh dostatek hlasů. Za lajdáctví a diletantismus na dotaz Krnáčová označila vládu TOP 09, která skončila vloni na podzim. „Současná rada je ve funkci tři měsíce a nedělá prakticky nic jiného, než že napravuje chyby bývalých radních,“ tvrdí primátorka.

Koalice má přípravu výstavby metra D v koaliční smlouvě i v programovém prohlášení rady. Metro D má vést ze stanice Náměstí Míru přes Pankrác do Písnice a spojit tak centrum s jižní částí Prahy. Stavba vyjde celkem na desítky miliard korun. První část metra se má začít budovat v roce 2017.

Jaroslav Ďuriš: Do stavby metra D chceme zapojit i soukromníky

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!