V novém jízdním řádu schází Arriva | E15.cz

V novém jízdním řádu schází Arriva

V novém jízdním řádu schází Arriva
Railjet České dráhy
• 
ZDROJ: čd

Jan Šindelář

Studium nového jízdního řádu pro železnici sice už není tak zajímavé jako v dobách nástupu soukromé konkurence, přesto v něm několik novinek stojí za pozornost.

Podle návrhu pro období od prosince 2013 do prosince 2014 neochabne soutěž o trať Praha–Ostrava. České dráhy (ČD), Leo Express i RegioJet jen mírně posunou zahájení ranního provozu. Například Leo Express už nebude vyrážet z Prahy v nekřesťanských 4.29, ale až šest minut po páté.

Všechny tři firmy zachovají s některými výjimkami dvouhodinový takt, takříkajíc na dohled přitom budou vyjíždět hlavně vlaky RegioJetu a pendolina. Chlouba ČD bude vyrážet vždy 36 minut po liché hodině, žlutý vlak bude následovat o osm minut později. Dnes přitom jezdí zhruba o čtvrt hodiny před pendolinem. Výhodu má v tomto směru Leo Express, který se soustředil většinou na odjezdy šest minut po sudé hodině.

Nejrychlejší na trati zůstane pendolino, jízdu zkrátí o dvě minuty na tři hodiny devět minut. Naopak druzí dva dopravci pojedou déle. RegioJet o šest minut, celkem tři a půl hodiny, Leo Express dokonce o deset minut, celkem tři hodiny a 25 minut. To je dáno zřejmě tím, že nově bude zajíždět do Přerova. Dráhy významně posílí provoz pendolin na západ Čech, hlavně do Plzně a Chebu.

Vlaky za dvanáct miliardVlaky za dvanáct miliardAutor:

V jízdním řádu na příští rok zcela chybí společnost Arriva vlaky, která chtěla vyjet už letos na trať Kralupy nad Vltavou–Praha–Benešov. Zatím se ale nedohodla s kraji na financování, dohodu mimo jiné blokují desetileté smlouvy s dráhami. Podle ředitele Arrivy Jaroslava Richtra se ale firma naděje na vstup na české koleje nevzdává.

V jízdním řádu je naopak linka soukromé KŽC Doprava z centra Prahy do Čakovic, na kterou však nemá město peníze. Za zmínku stojí zkrácení jízdy na čtvrtém koridoru z Prahy do Českých Budějovic o dvanáct minut na dvě hodiny 28 minut. Stejný provoz jako dnes zůstane na trati Praha– Příbram–České Budějovice, a to i přesto, že tamní rychlíky jsou pro stát nejnákladnější.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!