Vlakem na letiště do roku 2020, slibuje SŽDC

Pražské letiště Václava Havla bude mít do roku 2020 železniční spojení do centra města. Uvedl to generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Kolář. Správa železnic v současnosti zpracovává studii, která má rozhodnout, kudy vlaky na letiště pojedou. Uvažuje se o možnosti využití stávající trati na Kladno, nebo spojení ze Smíchova přes takzvaný pražský Semmering.

Letiště Václava Havla Praha
17.10.2013 16:46   |  

V poslední době se správce kolejí kloní spíš k variantě spojení přes Ruzyň, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt, protože druhá trať nemá dostatečnou kapacitu a vlaky z letiště by se v úseku od Smíchovského nádraží nevešly mezi příměstské spoje z Berouna a dálkovou dopravu.

„Po dohodě s ministerstvem dopravy začneme připravovat vyšší kapacitu pro trať Praha - Kladno s tím, že odbočka na letiště se dobuduje,“ uvedl Kolář s tím, že věří, že se celou stavbu podaří postavit z evropských dotací planoucích z Operačního programu doprava II.

Spekuluje se, že napojení na trať Praha - Kladno prosazuje neznámý soukromý investor. Jeho projekt k posouzení dopadu stavby na životní prostředí podala stavební firma OHL ŽS. Kdo skutečně za projektem stojí, není známo. „Správa železnic s tím nemá nic společného. Oznamovatelem je stavební společnost OHL ŽS, která prý projekt připravuje pro soukromého investora,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Spojitost s projektem dále vyloučily pražský magistrát a letiště. Stavební firma se k investorovi nevyjádřila.

Plán napojení pražského letiště na železniční trať Praha-Kladno, který předkládá společnost OHL ŽS

Železničnímu spojením na pražské letiště se v předvolební kampani věnovala i ČSSD, která podle svého stínového ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana slíbila v případě volebního vítězství postavit rychlodráhu na letiště s pokračováním do Kladna do tří let. Částečně by měla vést po stávající trati vedoucí na Letnou a následně by měla být vedena tunelem za Prahu. Stát by měla zhruba 20 miliard korun, 80 procent z této sumy by mohlo být proplaceno z dotací EU.


Čtěte více:

O dráhu na pražské letiště se zajímá tajemný investor

Pražské letiště chce zprovoznit novou dráhu za 5 až 6 let

Dráha na letiště získala další zelený souhlas

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Schäuble si opět vzal na paškál nízké úrokové sazby v eurozóně

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble opět podrobil kritice nízké úrokové sazby Evropské centrální banky (ECB). V rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeine… více

Mobilní web