Vlaky na Posázavském pacifiku budou rychlejší. Jen o šest minut

Správa železniční dopravní cesty plánuje, že oprava Posázavského pacifiku za půl miliardy korun potrvá od letošního srpna do června příštího roku. „Hlavní činnost stavby bude soustředěna na železniční stanice, kde dojde ke změně kolejového uspořádání stanic a vybudování nových nástupišť,“ uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

 500 milionů pro lokálku. Malebná trať z pražského Braníku do Čerčan, známá jako Posázavský pacifik, se dočká letos v létě nákladné rekonstrukce. Správa železniční dopravní cesty hodlá do dlouhodobě zanedbávané lokálky investovat přes půl miliardy korun.
9.3.2015 6:32   |  

Vedle toho dělníci například vymění kolejový svršek i spodek, instalují zabezpečovací zařízení, osvětlení nebo kamery. Nového zabezpečení se dočkají i dvě desítky přejezdů. Po rekonstrukci bude pacifik dálkově řízen jediným dispečerem z Vraného nad Vltavou.

Anketa

Má podle vás smysl investovat do Posázavského pacifiku?

Ano   86% Ne   14%

V anketě hlasovalo 414 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

České dráhy i organizátor a plátce dopravy ROPID většinu změn vítají, například zřízení nástupišť podle nich zrychlí a usnadní výstup a nástup především rodičům s kočárky a invalidům. Objevují se ale i štiplavé poznámky. Obří investice totiž nijak zásadně dopravu nezrychlí ani nezvýší kapacitu tratě. Vozy Regionova, které dráhy na trať nyní nasazují, tak podle plánů zkrátí dojezdový čas jen o šest minut. Dnes cesta trvá zhruba 90 minut.

„Pro cestující se v podstatě doprava nezlepší, pouze vybudováním nástupišť se zvýší bezpečnost a komfort nástupu do vlaku. Rekonstrukce tedy nenaplní očekávání cestujících, objednavatele, ani dopravce,“ sdělil deníku E15 zdroj z Českých drah. Dráhy i ROPID také považují za nešťastné, že se do projektu nevešla nová výhybna.

Posázavský pacifik v číslech
Délka trati 52 kilometrů (Praha Krč–Čerčany)
Počet tunelů 8, nejdelší je Jarovský (390 metrů)
Výška Žampašského mostu 41,73 metru (jeden z nejvyšších
kamenných mostů v Evropě)
Nejvyšší povolená rychlost (po rekonstrukci) 80 km/hod (v úseku Praha Krč–Praha Modřany)

„Ve špičkách, kdy jezdí na trase Praha–Vrané–Čerčany vlaky každých šedesát minut, je kapacita tratě na Čerčany zcela vyčerpaná a není zde možné provést už další vlaky. Právě výhybna v Lukách pod Medníkem by kapacitu tratě zvýšila,“ lituje mluvčí ROPID Filip Drápal. Podle něj se může stát, že se na trať brzy nevejdou žádné mimořádné spoje. Lokálka je přitom oblíbená i pro letní jízdy parních vlaků. Své dnešní kouzlo zřejmě částečně pozbude i samotné branické nádraží. Právě zde se často konají nostalgické akce pro milovníky železnice a rodiny s dětmi.

„Podle projektu tu ubude jedna kolej, zbudou jen tři. A jenom dvě z nich budou mít nástupiště. Využití této stanice pro všechny dosavadní akce pro děti tak bude velmi omezené. To je podle nás velká škoda,“ řekl Drápal. Zároveň jde ale podle něj jen o drobné výhrady, celkově prý ROPID snahu SŽDC vítá.


Čtěte také:

Stát demoluje posázavské nádraží, zájemce nabízel stovky tisíc

Stát nasype miliardy do regionálních tratí

Legendární lokomotiva „Bardotka“ končí

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Američané si jsou stále méně jisti, že svržení jaderné bomby bylo správné

Američané si jsou stále méně jisti, že svržení jaderné bomby bylo správné

Americká veřejnost je v otázce použití jaderných bomb proti Japonsku v roce 1945 rozdělena, doposud přitom průzkumy veřejného mínění svržení jaderných bomb na Hirošimu a Nagasaki… více

Komerční prezentace
Mobilní web