Výstavba plavebního kanálu u Přelouče se vzdaluje, chybí EIA | E15.cz

Výstavba plavebního kanálu u Přelouče se vzdaluje, chybí EIA

8. června 2017 • 16:11

Krajský úřad v Hradci Králové na žádost Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) přerušil na dva roky řízení o povolení výjimky z ochrany zvláště chráněných druhů živočichů a rostlin v trase plánovaného plavebního kanálu u Přelouče.

Stavba nemá souhlasné stanovisko k vlivu na životní prostředí (EIA) ani novou dokumentaci pro územní řízení. Výstavba vodní cesty se tak opět oddaluje, řekl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

Video: Historický parník Šumava vyplouvá ze zdymadla na mostem Legií v Praze

720p 360p
Parník Šumava vyplouvá ze zdymadla nad mostem Legií v Praze

"Hlavní problém je, že musí proběhnout nový proces EIA, a my pro něj momentálně zajišťujeme podklady. Uvidíme, jaké z toho nakonec vyplyne technické řešení, s nímž se bude standardně pokračovat dál," uvedl Bukovský.

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Plánovaný plavební kanál u Přelouče, který má umožnit splavnění Labe až do Pardubic, prochází přes rezervaci Slavíkovy ostrovy, kde se podle ekologické organizace Děti Země nacházejí biotopy 44 zvláště chráněných druhů organismů.

Ekologové s přerušením řízení souhlasí, neboť bez ekologického posouzení různých variant kanálu, a to i mimo Slavíkovy ostrovy, je nelze vést. Navzdory požadavku Evropské komise vláda lokalitu Louky u Přelouče nezařadila mezi evropsky chráněná území.

Po Odře až do Ostravy. Poláci křísí vodní cesty

"Původní povolené výjimky ze zákona z roku 2010 byly Nejvyšším správním soudem zrušeny na podzim roku 2015, neboť nebylo prokázané, že neexistuje jiná varianta trasy kanálu, která by se těmto biotopům, které se nacházejí především na Slavíkových ostrovech, vyhnula. takže od té doby se schvalování stavby zastavilo," uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Podle ekologických aktivistů bude výstavba plavebního kanálu u Přelouče o délce téměř 3,2 kilometru stát asi 3,1 miliardy korun. ŘVC se o jeho prosazení snaží od roku 1994, do budoucna by měl být součástí průplavu Labe-Odra-Dunaj, pokud na jeho zbudování dojde.

 

Autor: ČTK, sin
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat