Žádné tunely. SŽDC se shodla s Prahou na trati na letiště | E15.cz

Žádné tunely. SŽDC se shodla s Prahou na trati na letiště

20. února 2015 • 21:01
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se na jednání se zástupci městských částí Praha 6 a 7 shodla na podobě trati na letiště. Měla by být dvojkolejná a zahloubená pouze v kratším úseku u nádraží Praha Dejvice a u Stromovky. Praha 6 tak odstoupila od svého dřívějšího požadavku, aby většina trasy na jejím území vedla pod zemí. Stavba tak bude levnější.

Po zmírnění požadavku Prahy 6 může stavba stát 18 až 22 miliard korun, s tunely by to bylo podle serveru skoro 40 miliard Kč. „Kdybychom dál trvali na zahloubení, tak vlak na Ruzyň nikdy nepojede, protože to nikdo nebude schopen ani ochoten zaplatit,“ uvedla místostarostka Prahy 6 pro dopravu Petra Kolínská (SZ). Informoval o tom server Aktuálně.cz.

Definitivně o trati bude rozhodovat ministerstvo dopravy. „Rozhodnutí padne poté, co SŽDC předloží konečnou verzi studie proveditelnosti. Pokud se vypořádá se všemi připomínkami, mohli bychom rozhodnout během podzimu,“ uvedl ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna. Podle něj musí SŽDC ještě podrobně dopočítat všechny varianty řešení a potvrdit, že ta domluvená je ze všech nejvýhodnější.

Trasa vlaku na pražské letištěTrasa vlaku na pražské letištěAutor: http://www.praha-kladno.cz

20 tisíc lidí, 20 minut

Shodu na podobě trati na letiště uvítal ministr dopravy Dan Ťok. Na stavbu by chtěl použít peníze z evropského dotačního programu Doprava 2. Aby to bylo možné, musí být stavba hotová do konce roku 2023. „Naším cílem je, aby se lidé konečně mohli dostat železnicí na letiště do 20 minut a aby 20 tisíc lidí mohlo tuto trasu denně používat pro cestu do Prahy,“ řekl ministr Aktuálně.cz.

Trať by měla vést po trase takzvané Buštěhradské dráhy. Cesta z Masarykova nádraží v centru na letiště by měla trvat maximálně 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i stodvacítkou, píše server. Vlaky z Masarykova nádraží by ve špičkách mohly jezdit v pětiminutových intervalech, v zastávce Hostivice by každá druhá souprava pokračovala do Kladna, zbylé na letiště.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!