Zelené busy proti žlutým: FlixBus nabídne vnitrostátní jízdenky

Německý autobusový gigant FlixBus ohlásil vstup na nedotované vnitrostátní linky v České republice. Přímo se tak střetne s českým tržním lídrem, společností Student Agency podnikatele Radima Jančury. FlixBus ovšem zatím nebude provozovat čistokrevné spoje z jednoho českého města do druhého, vnitrostátní jízdenky nabídne od 21. ledna tuzemským cestujícím na svých mezinárodních linkách. I to ale znamená výrazný posun v nabídce.

Flixbus
14.1.2016 14:38   |  

O české, potažmo východoevropské expanzi, hovořili zástupci zelené firmy už koncem loňského roku. Firma tak nově propojí dvakrát denně Prahu s Karlovými Vary a Chebem, na východě zase spojí třikrát za den Znojmo, Jihlavu a Prahu. Přitom bude možné zakoupit pouze jízdenku pro úsek Znojmo – Jihlava. Spoje budou součástí mezinárodních linek z Frankfurtu nad Mohanem do Prahy, respektive z Berlína do Vídně.

„Po velkém úspěchu mezinárodních linek s počáteční destinací v Praze rozšiřujeme naši nabídku o regionální cíle. Tím se napojí i středně velká česká města na mezinárodní linky do celé Evropy. A plánujeme i další nové spoje,“ uvedla mluvčí firmy Bettina Engertová.

Levnější Jančura

Například jízdenka z Prahy do Karlových Varů stojí šest eur (zhruba 162 korun). U Student Agency vyjde základní jízdné na 160 korun, při využití kreditové jízdenky je ale o 22 korun levnější. „FlixBusu se jako konkurence nebojíme, naopak se soustředíme na rozšíření našeho vlastního byznysu a modernizaci vozového parku,“ uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Žlutá firma chce letos pořídit 45 nových autobusů se zábavním systémem, ty tak budou k vidění na všech provozovaných linkách.

Jančurova společnost chce také posílit spoje do Německa, Rakouska a Itálie. Všechny autobusy by přitom postupně měly začít jezdit pod značkou RegioJet, kterou firma v tuzemsku využívá zatím pouze pro své vlaky. Společnost rovněž zvažuje zavedení autobusové první třídy, podobně jako ve vlacích.

S Čechy za zády

Vlaky v tuzemsku nabízí i FlixBus, když nedávno uzavřel spolupráci s Leo Expressem. Firmy propojily své rezervační systémy. FlixBus založili mladí podnikatelé Jochen Engert, André Schwämmlein a Daniel Krauss v Mnichově, na německý trh vstoupil v roce 2013. Jeho nástup je spojen s liberalizací dálkové autobusové dopravy v Německu.

Dnes firma nabízí 45 tisíc spojení denně v 16 zemích. Z její expanze těží i český byznys. Společnost si zvolila Prahu jako základnu pro expanzi do dalších slovanských zemí, hlavním partnerem jí přitom je tuzemská společnost Umbrella Couch & Buses. Jejích 23 autobusů jezdí pro FlixBus.


Čtěte také:

Dopravce Umbrella jde pomáhat Němcům

Z Košic až do Berlína: Leo Express spojil síly s německým FlixBusem

Soukromníkům se na kolejích dařilo, Leo Express poprvé hlásí černou nulu

Jan Šindelář Autor: Jan Šindelář redaktor deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Americké clo na dovoz čínské oceli dosáhne až 450 procent

Americké clo na dovoz čínské oceli dosáhne až 450 procent

Spojené státy pokračují v boji proti dovozu levné ocele z Číny. Americké ministerstvo obchodu v noci na dnešek oznámilo, že uvalí finální antidumpingová a antisubvenční cla na… více

Komerční prezentace
Mobilní web