Železničáři plánují rekonstrukci tratě z Hlavního nádraží na Smíchov

Železničáři plánují rekonstrukci tratě z Hlavního nádraží na Smíchov
10. května 2016 • 17:21
Z Prahy se v příštích letech stane největší železniční staveniště republiky. Správa železniční dopravní cesty aktuálně zahájila přípravu napojení třetího koridoru od Plzně na pražské Hlavní nádraží. Konkrétně jde o úsek mezi Smíchovským a Hlavním nádražím. Součástí bude i rekonstrukce historického železničního mostu pod Vyšehradem, který by se měl výhledově dočkat svého novodobého dvojčete. Zatím je vše ale teprve na začátku.

Železničáři vypsali zakázku na zpracování souboru projektových dokumentů včetně vlivu stavby na životní prostředí (EIA), celkem za 40 milionů korun. Úsek je rozdělen do tří částí. „Jednotlivé stavby řeší samostatně rekonstrukci železniční stanice Smíchov, soubor mostů pod Vyšehradem a úsek mezi výhybnou Praha-Vyšehrad a Vinohradským tunelem,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

To vše za zhruba 3,5 miliardy korun. Podle Illiaše se vzhledem ke zdlouhavým administrativním procesům těžko odhaduje termín zahájení stavby, v minulosti se mluvilo o roce 2019. To ovšem bez nového mostu. Ten by se mohl začít stavět v roce 2022 a samotný vyjde rovněž zhruba na 3,5 miliardy. V první fázi chce SŽDC opravit starý most. Průzkum stavu mostu z počátku dvacátého století a návrh řešení jeho opravy je součástí aktuální zakázky.

Úsek mezi jižním portálem Vinohradského tunelu a Smíchovským nádražím je dlouhodobě považovaný za úzké hrdlo pražské železnice. Ještě před jeho rozšířením se ale železničáři vrhnou na podobně důležitou stavbu, kterou je napojení čtvrtého koridoru z Hostivaře do Vršovic. Zde je aktuálně vypsaná zakázka na stavební práce v hodnotě 3,6 miliardy korun.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!