Železnice zrychlí, zruší se přejezdy na koridorech | E15.cz

Železnice zrychlí, zruší se přejezdy na koridorech

Železnice zrychlí, zruší se přejezdy na koridorech
17. srpna 2012 • 06:58
Jízda na hlavních železničních tratích v Česku bude rychlejší. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) počítá s odstraňováním železničních přejezdů na rychlostních koridorech. Deníku E15 to řekl náměstek SŽDC Petr Šlegr.

„Přejezdy jsou překážkou pro zrychlení koridorů nad 160 kilometrů v hodině. Proto patří jejich odstraňování na koridorech k našim prioritám,“ řekl Šlegr. Právě příliš malá rychlost patří k největším slabinám české železnice. Zrušení železničních přejezdů na rychlostních tratích, nebo jejich nahrazení mimoúrovňovými nadjezdy či podjezdy, má tento nedostatek zmírnit. Vlaky by se tak na vybraných úsecích mohly rozjet až dvousetkilometrovou rychlostí.

Zatímco zvýšení rychlosti na hlavních koridorech se zatím plánuje, u regionálních tratí již má SŽDC vyčleněné peníze, které pomohou zrychlit vlakovou dopravu v regionech. Za 1,8 miliardy korun projde úpravou na 700 přejezdů. Na rozdíl od koridorů nepůjde o jejich rušení, ale zlepšení zabezpečení. Každý rok by mělo na tyto účely jít zhruba 600 milionů korun. Na nezabezpečených přejezdech, které jsou označeny jen červenobílým křížem, by se měla objevit výstražná světla. U dalších přejezdů by měly přibýt závory.

Správa železnic vyčlenila 1,8 miliardy korun na úpravy 700 přejezdů na regionálních tratích. Na rozdíl od koridorů nepůjde o rušení, ale o zlepšení zabezpečení

Na zlepšení přejezdů na regionálních tratích chce SŽDC využít zatím nevyčerpané peníze určené na projekty financované z evropské zdrojů.

„I když jde o tratě v regionech, nejedná se o žádné bezvýznamné lokálky. Jde o tratě, kde vlaky musí opakovaně kvůli přejezdům snižovat rychlost například z 60 kilometrů v hodině na deset nebo dvacet kilometrů v hodině,“ zmínil Petr Šlegr. U spojů, které jedou zhruba hodinu, by se tím mohlo dosáhnout zrychlení až 15 minut. Mělo by jít například o trať Praha–Čerčany nebo Brno–Nezamyslice–Přerov.

Čtěte také:

SŽDC vypsala miliardový tendr na železniční uzel Břeclav

Habarta dostal na cestu ze SŽDC 2,8 milionu

Kraje projevily zájem o zlepšení zhruba 1500 přejezdů, další navrhly pracoviště SŽDC a České dráhy. V současnosti probíhá výběr tratí, které budou zahrnuty do první etapy v roce 2013.

Autor: Profit, Dalibor Dostál
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou