Železniční projekt století: SŽDC dá osm miliard do přestavby ostravského uzlu

12. ledna 2017 • 16:30

Na železnici se schyluje k největší stavbě od zbudování Nového spojení v Praze. Ministerstvo dopravy dnes odsouhlasilo studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava. Správě železniční dopravní cesty tak dalo zelenou k další přípravě megaprojektu.

Zvítězila přitom varianta velkorysé přestavby úseku mezi Svinovem a hlavním nádražím včetně výstavby mimoúrovňové křižovatky tratí. „V rámci úprav předpokládáme ztrojkolejnění úseku s rozšířením na čtyřkolejné řešení v obvodu stanice Ostrava hlavní nádraží,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Modernizace podle něj umožní vlakům průjezd rychlostí 120 kilometrů v hodině. Rekonstrukcí projde také stanice Ostrava střed, zřídí se mimoúrovňový bezbariérový přístup na nástupiště, železničáři rovněž prodlouží peron na zastávce Stodolní.

Cena opravy Negrelliho viaduktu klesla v tendru k miliardě, začne se v dubnu

Předpokládaná výše investic činí téměř 7,7 miliardy korun, což stavbu řadí mezi největší železniční projekty tohoto století v tuzemsku. Dražší byla pouze výstavba soustavy mostů a tunelů pod vrchem Vítkovem v Praze, která vyšla na více než devět miliard.

Ještě o něco nákladnější mají být dva tunely na čtvrtém koridoru u Českých Budějovic, nad jejichž výstavbou však SŽDC stále váhá. V Ostravě by se mělo poprvé kopnout v roce 2021, stavba potrvá čtyři roky.

Železnici dnes staví stroje: Podívejte se na sedm největších "oblud" na českých kolejích

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!