Žluté vlaky RegioJet v prvním roce prodělaly 59 milionů

Železniční dopravce RegioJet hospodařil v prvním roce existence, tedy v roce 2011, se ztrátou 59 milionů korun. Od září toho roku začal provozovat dopravu mezi Prahou a Ostravskem jako první konkurence Českým drahám. Firma ze skupiny Student Agency ztrátu zdůvodňuje náklady na rozjezd železničního podnikání a také "cenovou válkou" Českých drah, kterou se dosud zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

RegioJet v Ostravě
28.1.2013 18:49   |  

„Výsledek odpovídá prvnímu roku provozu, kdy přípravy a náklady trvaly celý rok, zatímco tržby z jízdného společnosti plynuly pouze od konce září,“ uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. První vlaky vyjely s cestujícím 26. září, zpočátku se na trase objevily tři páry žlutých vlaků. Až později společnost přidávala další spoje a plánovaného stavu devíti párů dosáhla po roce provozu.

Vedle počátečních nákladů, tedy platu personálu již před začátkem provozu, vybudování distribuční sítě či marketingových nákladů vysvětluje RegioJet ztrátu i cenovou politikou Českých drah, které po příchodu konkurence zlevnily jízdenky. Zlevnit tak musel i RegioJet, aby nepřišel o zákazníky. Zda šlo o predátorské ceny, jak se vyjádřil majitel společnosti Radim Jančura, už několik měsíců prošetřuje antimonopolní úřad.

V následujícím roce 2012, prvním kompletním roce provozu, cestovalo vlaky RegioJet 1,13 milionu pasažérů a obsazenost souprav s kapacitou 250 až 330 míst se pohybuje průměrně kolem 85 procent. České dráhy statistiky za jednotlivé tratě nezveřejňují. Vloni přišel na nejvytíženější českou trať další soukromý dopravce Leo Express. RegioJet jedná také o provozování vlaků na dalších dálkových trasách, nejblíže je dohodě s Deutsche Bahn na trati Praha - Hamburk.


Čtěte také:

Jančurova pravá ruka - Aleš Ondrůj - opouští RegioJet

Žluté autobusy jedou proti proudu, loni opět převezly více lidí

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě aktualizováno

Automobilce Škoda Auto v prvním pololetí vzrostl prodej o 4,6 procent na 569 400 vozů. K rekordnímu výsledku přispěl dobrý vývoj na nejdůležitějších trzích, v Číně a Evropě, a… více

Mobilní web