Banky bojují o hypotéky hrou na realitky, nízké úroky už nestačí

24.7.2013 6:22   |  

Trh s hypotečními úvěry má to nejlepší za sebou. Týká se to i refinancování starých úvěrů, jejichž boom také postupně končí. Ani extrémně nízké úrokové sazby k většímu oživení trhu nestačí. Banky si toho jsou dobře vědomy, proto se v rámci boje o klienty snaží nabízet něco navíc. Jdou i za hranici bankovnictví, když nabízejí třeba realitní služby nebo dokonce osobní asistenci a právní či rezervační servis.

Například Raiffeisenbank jde tento týden na trh s produktem Rádcova hypotéka, což je balíček služeb poradenství pro kupujícího. Banka zprostředkuje licitaci o cenu, kontrolu a odhad technického stavu nemovitosti či právní kontrolu smluv i vyhledání nemovitosti na trhu.

„Už pilotní provoz nám ukázal, že klientům dokážeme ušetřit nejen finance, často odhalíme informace o nemovitosti, které by se jinak nedozvěděli, opravdu tedy vědí, co kupují,“ říká produktový manažer Raiffeisenbank Jan Bureš. Zákazník za službu platí pouze provizí z původní kupní ceny nemovitosti.

Raiffeisen není ve snaze proniknout i do byznysu realitních kanceláří jediná. Spojení bankovních služeb s realitními nabízí například Modrá pyramida stavební spořitelna (MPSS) ze skupiny Komerční banky přes svoji síť Hypocentrum.

„Myšlenka produktu, který v sobě zahrnuje jak služby, tak nabídku nemovitostí, vznikla v Modré pyramidě už v roce 2005,“ říká Hana Vaněčková, ředitelka externí a interní komunikace MPSS. Česká spořitelna zase nabízí vlastní Realitní společnost České spořitelny se sloganem „Realitní služby v bance“.

S hypotékou i rezervace letenky

Hypoteční banka ze skupiny ČSOB jde ještě dál. Ta ke své hypotéce v tomto měsíci nabízí v zásadě zdarma „Zelenou asistenci“, která zahrnuje například služby právníka, osobní asistenci třeba při pomoci v domácnosti či rezervační služby pro výběr hotelu nebo letenky.

Podobné služby s názvem „concierge“ dosud poskytovaly banky a karetní společnosti spíše pro bohatší klientelu.

Raiffeisen se s MPSS střetla v názvu nové služby. Raiffeisen nyní propaguje „Rádcovu hypotéku,“ pyramida svého „rádce“ používá v kampaních MPSS již delší dobu. „To, že je Modrá pyramida ‚rádcem na finance‘, komunikujeme už od roku 2010, a postupně nás tak také klienti začínají vnímat,“ říká Vaněčková.

Raiffeisenbank se podle informací z trhu snaží novou realitní službou dostat zpět na trh nemovitostí, a trochu tak dohnat ujetý vlak. Ještě přede dvěma třemi lety, během krize likvidity, hypotéky v marketingových kampaních Raiffeisenbank nepropagovala a zájemcům je ani nechtěla příliš poskytovat.


Čtěte také:

Úroky hypoték klesají už pět měsíců v řadě, propad se ale prý už zastaví

První pololetí 2013 ve znamení hypoték

Autor: Zdeněk Pečený

Komentáře

Čtěte také

Porošenko se při cestě na Donbas dostal do přestřelky

Porošenko se při cestě na Donbas dostal do přestřelky

Ukrajinský prezident Petro Porošenko se během inspekce po armádních postech v Donbasu dostal pod palbu separatistů. V Potvrdil to mluvčí protipovstalecké operace Andrij Lysenko. K… více

Komerční prezentace
Mobilní web