Banky omezí počet poboček, chtějí ale nabízet více produktů

Banky omezí počet poboček, chtějí ale nabízet více produktů
31. března 2016 • 07:32
Pobočky bank čekají v příštích letech změny. Trendem je dostupnost více služeb na jednom místě i zeštíhlená podoba filiálek, shodují se na tom oslovené finanční ústavy.

„V současné době analyzujeme úpravu podoby našich poboček. Díváme se především na to, jestli vyhovují dnešním trendům,“ uvedla mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová. Se zanikáním filiálek ale banka nepočítá. Raiffeisenbank síť ještě rozšiřuje, převážně do bývalých okresních měst. Jejich podoba se ale mění.

„Jdeme cestou takzvaných smart poboček, které disponují menším počtem zhruba čtyř bankéřů, ale zároveň poskytují spektrum služeb včetně pokladny či směnárny,“ popsal mluvčí banky Tomáš Zavoral. UniCredit Bank se aktuálně zaměřuje na bankovní kiosky v obchodních centrech. „Chceme například zvětšit počet finančních kiosků a koutků u svých partnerů.

Přemýšlíme o větší spolupráci s velkými operátory a poskytovateli služeb. Jejich klientům bychom přímo nabízeli bankovní produkty,“ dodal mluvčí banky Petr Plocek.

Podle ředitele Broker Consulting Petra Hrubého tkví klíčový posun v servisním modelu. Klient by měl mít možnost získat na jednom místě nabídku více finančních domů, kterou by mohl porovnat. „Na tomto principu fungují i naše OK Pointy, které provozujeme v partnerství s mBank, ale přitom si zachovávají svou nezávislost,“ popsal Hrubý. Trend rozšířené nabídky potvrzují další finanční domy, i když nabídku jiných bank zatím nechystají.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!