Banky otočily. Místo zavírání poboček otevírají nové

Již před patnácti lety se prvně mluvilo o tom, že to bankovní pobočky mají s příchodem internetu spočítané. Tyto predikce se ukázaly jako liché a finanční ústavy rozvíjejí své pobočkové sítě dodnes.

Česká spořitelna
5.3.2015 7:27   |  

Banky si navíc čím dál tím více uvědomují, že to bez nich nejde. Ty velké je neuzavírají a ty, které pobočky dříve neplánovaly nebo jich plánovaly jen několik, otevírají nyní desítky ročně. „S rozvojem pobočkové sítě počítáme i v letošním roce,“ uvedl za Fio banku Zdeněk Kovář.

Například Equa bank chce jen letos otevřít devatenáct poboček a zvýšit jejich celkový počet na šestapadesát. „Od začátku roku jsme již otevřeli pět poboček. Pobočky budou otevírány jak v krajských městech, tak i ve vybraných okresních městech. Naším cílem je, aby dvě třetiny české populace měly pobočku Equa bank v dosahu méně než třicet minut běžnou dopravou,“ uvedla mluvčí Markéta Dvořáčková. Když Equa bank přebírala Banco Popolare, měla poboček sedm a plánovala jich provozovat pětadvacet.

Air Bank chce čtyřicet poboček

Ve stejném roce začínala také Air Bank ze skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Ta má dnes pětadvacet poboček a jejím současným cílem je jich mít čtyřicet i když ještě nedávno mluvila jen o třiceti. Ze tří bank, které na trh vstoupily v roce 2011, se do poboček nikdy nepustila Zuno Bank. Ta nyní dělá rakouské matce Raiffeisen Bank Internation vrásky na čele a je dokonce na prodej.

Velké banky se poboček drží a sem tam přidají nějakou novou. „Počet poboček nemáme v plánu nějak dramaticky měnit. Průběžně sledujeme situaci na trhu a rozmístění a hustotu pobočkové sítě jí přizpůsobujeme,“ uvedla Klára Pačesová z České spořitelny.

„V současné době je z našeho pohledu daná pobočková síť optimální,” říká Petr Plocek, mluvčí banky UniCredit, která jako jediná používá franšízové pobočky.


Čtěte také:

Banky řeší, jak prodat poplatky za hypotéky

Fio banka zdvojnásobila zisk

Air Bank spustí refinancování hypoték, nejlevnější nebude

Autor: Zdeněk Pečený

Komentáře

Čtěte také

Autopilot vozu Tesla měl první smrtelnou nehodu

Autopilot vozu Tesla měl první smrtelnou nehodu

Americké úřady začaly vyšetřovat vůbec první smrtelnou havárii, při níž zemřel člověk v samořízeném vozu společnosti Tesla Motors. Experti dopravního úřadu nyní zkoumají, zda není… více

Komerční prezentace
Mobilní web