Bezhotovostní platby v Británii předčily mince a bankovky

Bezhotovostní platby v Británii poprvé předčily placení bankovkami a mincemi. Britský Výbor pro platby (PC) uvedl, že počet hotovostních plateb, které uskutečnili jednotlivci, firmy a finanční organizace v Británii, klesl loni na 48 procent. Zbývajících 52 procent tvořily bezhotovostní transakce, které vedle plateb bankovními kartami zahrnují převody částek mezi finančními institucemi nebo platbu šeky.

 Platební karty
21.5.2015 18:04   |  

V roce 2013 představovaly hotovostní platby 52 procent celkového počtu transakcí, uvedl také Výbor pro platby, který kontroluje systém platebních transakcí v Británii.

Platby v hotovosti ale zůstávají nejoblíbenějším způsobem placení mezi zákazníky. Bankovky a mince loni použili ve více než polovině všech svých transakcí. V současnosti se předpokládá, že příští rok toto číslo klesne pod 50 procent. Neočekává se ale, že hotovost zcela zmizí. Hlavní pokladnice britské centrální banky Victoria Clelandová, jejíž podpis je na nových britských bankovkách, uvedla, že hotové peníze mají před sebou dlouhou budoucnost.

„Rostoucí poptávku pozoruji od chvíle, kdy jsem v této práci. Sleduji 46procentní nárůst bankovek v oběhu. Myslím, že procento hotovostních transakcí se snižuje, stále ale pozoruji poměrně stabilní hodnotu hotovostních transakcí,“ řekla Clelandová britské vysílací stanici BBC. V Británii se loni uskutečnilo zhruba 18 miliard hotovostních plateb v celkové hodnotě zhruba 250 miliard liber.


Čtěte také:

Češi si oblíbili platby pípnutím

Bezkontaktní platební karty budoucnosti mají čidlo na otisk prstu

Předplacené platební karty: Anonymní a bezpečné, ale i drahé

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Číňané dohodli další investice v Africe za sedmnáct miliard dolarů

Číňané dohodli další investice v Africe za sedmnáct miliard dolarů

Čínské podniky a bankovní domy se předběžně dohodly se svými protějšky z Afriky na spolupráci v oblasti infrastruktury, energetiky nebo informačních technologiích. Hodnota… více

Mobilní web