Bouračka v zahraničí: Dostat se k penězům z pojišťovny může být oříšek | E15.cz

Bouračka v zahraničí: Dostat se k penězům z pojišťovny může být oříšek

Bouračka v zahraničí: Dostat se k penězům z pojišťovny může být oříšek
14. června 2015 • 06:50
Doba letní dovolené se blíží. Statisíce Čechů vyrazí na cesty za hranice všedních dnů a republiky vlastním autem. Málokdo ale ví, jak si v cizině poradit s autonehodou a co dělat, aby si zbytečně nekomplikoval cestu k náhradě škody od pojišťovny.

Řešit nehodu není nic příjemného. A v zahraničí to platí minimálně dvojnásob. Když vás nabourají, může být cesta k penězům za opravu auta a k náhradě škody na majetku nebo na zdraví podstatně složitější než v Česku. Pojistné plnění se totiž vyplácí z povinného ručení viníka. Nekomunikujete tedy se svou pojišťovnou, ale se zahraniční pojišťovnou viníka.

„Pokud k nehodě dojde v některé zemi se zelenokaretním systémem a byla způsobena vozidlem registrovaným v Evropské unii, Evropském hospodářském prostoru nebo Švýcarsku, pak se motorista může obrátit na škodního zástupce zahraniční pojišťovny v České republice nebo přímo na zahraniční pojišťovnu,“ radí mluvčí České kanceláře pojistitelů Aleš Povr.

Škodním zástupcem cizí pojišťovny u nás bývá buď některá z českých pojišťoven, nebo společnost, která se na zastupování zahraničních institucí na našem trhu specializují. Podrobné informace o škodních zástupcích můžete najít ve webovém informačním středisku České kanceláře pojistitelů. Vyjednávání se zahraničními pojišťovnami – ať už přes škodního zástupce, nebo napřímo – bývá ale v praxi velmi zdlouhavé.

Řidiči využívají havarijko

Komunikace se zahraniční pojišťovnou může trvat i několik měsíců, jenže člověk se většinou chce nebo dokonce potřebuje k náhradě škody dostat co nejdřív. Výhodu mají leckdy ti, do kterých nabourá řidič se smlouvou u pojišťovny, která spadá pod stejný nadnárodní koncern jako jeho vlastní pojišťovna. V takových případech bývá vyplácení pojistného výrazně rychlejší. Jenže – většinou moc neovlivníte, u koho se nechá pojistit člověk, který vám na cestách zmuchlá plechy.

Řada řidičů nakonec na řešení nehody přes povinné ručení viníka rezignuje a radši si nechá vůz opravit ze svého havarijního pojištění. Riskuje tím ale, že u své smlouvy ztratí nárok na bonus a že bude muset navíc zaplatit spoluúčast.

Dopravní nehoda: Jak správně postupovat

Autor: Peníze.cz, Ondřej Tůma
 

businessinfo.cz

  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí