Brokerjet České spořitelny ruší část služeb

Jeden z největších českých on-line brokerů omezuje své služby. Léta ztrátový Brokerjet České spořitelny ruší na konci června službu Můj makléř, kterou využívaly stovky klientů z řad drobných investorů.

Česká spořitelna
5.5.2015 8:03   |  

Spořitelna zruší osobní makléřský servis po čtyřech letech kvůli slabému zájmu klientů. Brokerjet samotný pokračuje dále, pozorovatelé však soudí, že jedním z možných scénářů vývoje napjatého domácího trhu online investic je konsolidace.

„Zájem nenaplnil očekávání. Pokud budou mít klienti využívající službu zájem o další obchody, mohou je realizovat prostřednictvím standardních služeb skupiny České spořitelny,“ uvádí Marek Pšeničný z České spořitelny. Uzavření bran jedné z tradičních bašt malých obchodníků a postoupení klientského portfolia konkurenci prozatím firma neplánuje. „V tuto chvíli na toto téma s nikým nejednáme,“ uvedl šéf Brokerjetu ČS Libor Janoušek.


Čtěte rozhovor: Za akciové riziko žádají klienti zisk 10 procent ročně, říká Jiří Vyskočil


Neuspokojivé hospodaření

Brokerjet v loňském roce vydělal kolem 800 tisíc korun, po dvou ztrátových letech se tak dostal technicky do zisku. V roce 2013 prodělal Brokerjet více než deset milionů korun, o rok dříve pak dva miliony. Ještě v letech 2011 a 2010 byl obchodník v zisku, vydělal deset, respektive 17,5 milionu korun. Ne zrovna uspokojivé hospodaření vzbudilo na trhu spekulace o možném prodeji klientského portfolia, někteří z konkurenčních hráčů by balíkem drobných klientů zřejmě nepohrdli.

„Na trhu drobných retailových investorů vidíme dlouhodobě zajímavý potenciál. Jsme připraveni urychlit náš růst i jednáním o případných akvizičních příležitostech,“ uvádí šéf konkurenční Patria Finance Jiří Vyskočil.


Čtěte také:

Česká spořitelna zvýší dividendy, valná hromada schválila 75 korun na akcii

České banky a spořitelny meziročně zvýšily čistý zisk o 2,4 miliardy korun

Jaroslav Bukovský Autor: Jaroslav Bukovský redaktor deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Elektromobilem přes Evropu. Evropská komise chce více nabíjecích stanic

Elektromobilem přes Evropu. Evropská komise chce více nabíjecích stanic

Evropská komise chce snížit emise oxidu uhličitého, pomoci tomu má větší prodej elektromobilů. Zákazníky má přesvědčit o jejich nákupu větší počet nabíjecích stanic. více

Mobilní web