Češi vybírají finanční služby pečlivě

Čechům není v evropském srovnání vůbec snadné prodat podřadný finanční produkt, pokud jsou na trhu lepší nabídky. Vyplývá to z nového průzkumu evropského veřejného mínění Eurobarometr. Například z těch Evropanů, kteří si během minulých pěti let otevřeli v bance běžný účet, průměrně jen 45 procent zkoumalo nabídky konkurence.

 ilustrační foto
20.4.2012 7:39   |  

Jen v šesti státech EU většina respondentů řekla, že porovnávají produkty, než si vyberou. Mezi nimi jsou nejzvídavější právě Češi, 74 procent z nich porovnává nabídky konkurence. Oproti tomu v Portugalsku tak činí ani ne pětina.

Podobné je to u dalších produktů. Více než Češi se o konkurenční nabídky ohledně kreditních karet v Evropě zajímají jen Řekové, Britové a Slováci. Nadprůměrně informovaní chtějí být Češi i co se týče životního pojištění a dalších pojišťovacích produktů.


Čtěte také: Průzkum: Češi se o financích moc vzdělávat nechtějí


Anketa

Jak jste si vybírali banku, ve které máte otevřený běžný účet?

reagoval(a) jsem na první nabídku   17% porovnával(a) jsem několik nabídek   83%

V anketě hlasovalo 88 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

Jediný finanční produkt, u kterého Češi příliš nepřemýšlejí, je půjčka. Zde, stejně jako v evropském průměru, jen o něco málo více než polovina lidí zkoumá nabídky konkurence. Důvodem může být jiná česká specialita. Češi při výběru podle Eurobarometru u mnoha produktů silně nadprůměrně dají na informace v novinách, časopisech a na webech. Zatímco u bankovního účtu mohou dlouho porovnávat, při shánění rychlé spotřební půjčky se mohou spokojit s prvním inzerátem.
V evropském porovnání patří Češi ve využívání finančních služeb k průměru.

Mají více pojistných produktů, naopak je zde výrazně méně hypoték či majitelů akcií. Z dotazování také vyplynulo, že Čechy vůbec nelákají finanční produkty z jiných zemí EU. Odpor ke koupi služeb z ciziny je nejnižší v Itálii (62 procent), Švédsku, Estonsku a Rumunsku. Nejvyšší je na Kypru a právě v Česku, kde si 90 procent respondentů nedokáže představit, že by si pořídilo účet či kreditní kartu ze zahraniční banky.

Autor: David Klimeš

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web