Česká Coca-Cola sníží jmění o 700 milionů, peníze pošle do Holandska

Tuzemská dceřiná společnost světové jedničky ve výrobě nealkoholických nápojů, Coca-Cola HBC Česká republika, sníží své základní jmění o 700 milionů korun na 1,873 miliardy. Rozhodla o tom valná hromada firmy.

Reklama ve své krystalicky čisté podobě
22.8.2013 18:46   |  

„Ke snížení základního kapitálu společnosti došlo v důsledku optimalizace kapitálové struktury. Je potvrzením faktu, že jsme vybudovali stabilní podnikání, které je z dlouhodobého pohledu schopno zajistit svůj další rozvoj v České republice z vlastních zdrojů,“ řekl serveru E15.cz mluvčí firmy Milan Luzum.

Peníze podle všeho zamíří k mateřské nizozemské společnosti CC Beverages Holdings II, která je jediným společníkem Coca-Coly HBC ČR. O snížení tak rozhodla právě mateřská firma, neboť vykonává působnost valné hromady české dcery.

Mluvčí na dotaz neuvedl, zda peníze budou použity na případné investice v Česku, či je využije mateřská firma. Podle údajů společnosti přitom Coca-Cola HBC ČR od roku 1990 investovala v Česku více než 6,5 miliardy korun.

Nejvíce peněz směřovalo do výrobního závodu v pražských Kyjích, do rozvoje distribuční infrastruktury a do tréninku a dlouhodobého rozvoje zaměstnanců. „Jen v posledních pěti letech společnost proinvestovala 1,4 miliardy korun,“ podotkl Luzum.

Zisk tuzemské pobočky Coca-Coly v posledních letech každoročně překračuje 200 milionů korun, což je dalším zdrojem peněz pro mateřskou firmu. Valná hromada tak před dvěma lety například rozhodla o tom, že ze zisku v roce 2010 ve výši 244 milionů bude 232 milionů vyplaceno právě CC Beverages Holdings II.

Tržby Coca-Coly HBC ČR dosáhly v roce 2011 šesti miliard, což bylo meziročně o čtyři procenta méně. Výsledky za loňský rok zatím firma neuvedla.


Čtěte také:

Coca-Cola narazila s plánem skladu v Praze

Goldman Sachs vozí hliník na okružní jízdy. Zdražila tím i Coca Colu

Evropané šetří, Coca-Cola i Pepsi přicházejí o tržby

Autor: duk

Komentáře

Čtěte také

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě aktualizováno

Automobilce Škoda Auto v prvním pololetí vzrostl prodej o 4,6 procent na 569 400 vozů. K rekordnímu výsledku přispěl dobrý vývoj na nejdůležitějších trzích, v Číně a Evropě, a… více

Mobilní web