Česká spořitelna zaznamenala zvýšený výskyt podvodných e-mailů

5.4.2011 14:02   |  

Česká spořitelna dnes zaznamenala zvýšený výskyt podvodných e-mailů, které lákají z klientů přímého bankovnictví ČS citlivé údaje o jejich platebních kartách. E-mail dostávají náhodní adresáti bez ohledu na to, zda se jedná o klienty ČS či jiných bank. ČS o tom dnes informovala na svých webových stránkách s tím, že e-maily s aktivními linky nerozesílá a nikdy touto cestou nepožaduje zadání osobních údajů.

„Útočníci v česky psaném emailu navádějí adresáta, aby otevřel internetovou stránku z přiloženého odkazu pod záminkou, že má v Servisu 24 Internetbanking novou zprávu banky. Po otevření odkazu se zobrazí podvodná stránka napodobující službu SERVIS 24 Internetbanking České spořitelny, která požaduje vložení citlivých informací o platební kartě,“ uvedla banka.

Zároveň klienty varovala, aby neklikali na odkazy v takových e-mailech. Podvodný e-mail nemusí obsahovat odkaz na podvodné stránky. Falešný formulář pro získání citlivých údajů může být obsažen přímo v těle zprávy nebo je připojen jako příloha. ČS proto klientům doporučila, aby se do svého bankovnictví přihlašovali pouze na stránkách služby internetového bankovnictví.

Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, loni meziročně snížila konsolidovaný čistý zisk o 4,5 procenta na 12,05 miliardy korun.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Anglie volí odchod. Co zbytek unie?

Anglie volí odchod. Co zbytek unie?

Celý svět v pátek ráno ochromily zprávy o výsledcích referenda ve Velké Británii. Touhu po odchodu z Evropské unie však vyjádřily především volební okrsky v Anglii, zbylé části… více

Komerční prezentace
Mobilní web