České banky jsou nejatraktivnější v regionu, čeká je zostřený boj o klienta

Tuzemský bankovní trh si podle nové studie společnosti Roland Berger stále drží pozici jednoho z nejatraktivnějších trhů ve střední Evropě. Bankéři do budoucna očekávají růst především v segmentu movitých klientů a podniků a současně s tím i rostoucí konkurenční boj. Růst i vyostření konkurenčního prostředí čekají také tuzemské pojišťovny.

 Platební karty
13.11.2014 13:20   |  

Podle studie Roland Berger byl bankovní trh v Česku s průměrnou roční návratností kapitálu kolem 20 procent v posledních letech krizí zasažen méně vážně než ostatní země regionu.

Čeští bankéři na rozdíl od finančníků v dalších zemích regionu tak počítají s ještě větším růstem v segmentu bohatých klientů, podnikatelů a malých firem. V předchozích letech se přitom bankéři zaměřovali na růst v segmentu masových klientů. „Tato skutečnost pravděpodobně vyústí ve zvýšený boj o klienta,“ uvedla studie.

Soustředění na klienty

Pojišťovny pak v uplynulých letech kladly největší důraz na růst a na jednotlivé prodejní kanály, případně produkty. Nyní podle studie se soustředí především na klienty. Ve většině pojišťoven využívá průměrný klient pouze 1,3 pojišťovacího produktu. „Tyto výsledky indikují jasný prostor pro zlepšení a další růst,“ uvádí studie.

Šetřilo se na lidech i marketingu

Ze studie dále vyplývá, že mezi roky 2008 až 2014 bankéři v regionu snižovali náklady primárně v oblasti marketingu stejně jako v oblasti nákladů na zaměstnance a nákladů na pobočkovou síť. Banky umožnily navýšení nákladů jen v případě informačních technologií.

Banky v regionu rovněž v uplynulých letech podle studie přistoupily i ke snížení počtu zaměstnanců. Bankéři v České republice ovšem přistoupili ke snižování stavů zaměstnanců spíše konzervativně. „Zaměřili se primárně na redukce v podpůrných funkcích na centrálách, bez většího zásahu do distribučních kanálů,“ uvádí studie.

Ta vznikla na základě rozhovorů s více než 60 členy představenstev bank napříč 12 zeměmi regionu střední a východní Evropy včetně České republiky.


Čtěte také:

Banka roku: nejhodnotnější značky bank a pojišťoven na českém trhu

Česká a slovenská UniCredit zvýšila zisk o více než třetinu

Komerční banka vykázala čistý zisk 9,7 miliardy korun

GE Money ke konci září stoupl čistý zisk na 3,4 miliardy korun

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě

Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě Fotogalerie

Hospodaření společnosti Luxury Brand Management podnikatelky Michaely Bakala, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, skončilo loni ztrátou 153 milionů korun. V… více

Mobilní web