Cestovního pojištění on-line letos přibývá

Prodej cestovního pojištění prostřednictvím on-line kanálů v Česku se meziročně citelně zvýšil. Některé pojišťovny hovoří o třinácti-, osmnácti- nebo dokonce o 33procentním růstu. Cestovní sezona tak pro pojišťovny začíná alespoň z elektronického pohledu poměrně slibně. Například Kooperativa prodala za první čtvrtletí meziročně o osmnáct procent více cestovních pojistek on-line.

 e-shop, internet
19.5.2013 18:04   |  

„Z hlediska objemu jde o zvýšení o zhruba 240 tisíc korun (8,1 procenta),“ upřesnil tiskový mluvčí Milan Káňa. Cestovnímu pojištění se celkově daří, pojišťovna loni prodala pojistky za 2,9 milionu korun, letos už za 3,2 milionu korun. V počtu smluv to pak představuje zvýšení o necelých 1300 kusů.

„Podíl internetového prodeje cestovního pojištění u Uniqy stále stoupá, oproti loňsku máme nárůst o třináct procent,“ uvedla mluvčí Uniqa pojišťovny Eva Svobodová. Stále je to ale spíše doplňkový způsob sjednávání, jehož podíl na produkci pojišťovny loni činil 7,1 procenta a předloni 6,5 procenta. Hlavní podíl stále tvoří smlouvy z poboček či v rámci zájezdů u cestovních kanceláří.

Anketa

Sjednáváte si pojištění prostřednictvím internetu?

ano   41% ne   59%

V anketě hlasovalo 37 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

Enormní zvýšení objemu smluv sjednaných on-line hlásí Wüstenrot. Internet se na jeho sjednaných objemech podílí právě třetinou. „Jelikož je turistická sezona teprve na začátku, očekáváme v tomto směru další nárůst,“ předpokládá vedoucí vývoje pojistných produktů z Wüstenrot pojišťovny Petr Hájek.

Česká podnikatelská pojišťovna registruje meziroční zvýšení vlastních on-line prodejů zhruba o patnáct procent. Allianz podle tiskového mluvčího Václava Bálka již tradičně na každém začátku sezony zaznamenává vyšší zájem o cestovní pojištění.

Česká pojišťovna – na rozdíl od konkurence – zvýšení zájmu klientů zatím nezaznamenala. „Cestovní pojištění na internetu sjednává většina lidí těsně před odjezdem na dovolenou a sezona je skutečně teprve na začátku,“ vysvětluje mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková. Obecně však prý pozoruje zvýšený zájem o sjednání právě prostřednictvím nových on-line kanálů, tedy mobilní aplikace či Facebooku.


Čtěte také:

E-commerce: Neopakujte dokola stejné chyby

Provozovateli e-shopu Kasa.cz klesly tržby

Solidní cestovní pojištění vás ochrání nejen při zranění či nemoci


Autor: Marek Schwarzmann

Komentáře

Čtěte také

ECB: Eurozóna zaostává za svým potenciálem více, než jsme odhadovali

ECB: Eurozóna zaostává za svým potenciálem více, než jsme odhadovali

Nevyužité kapacity v zemích eurozóny jsou možná až dvakrát větší, než se dosud předpokládalo. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila Evropská centrální banka (ECB). To může… více

Komerční prezentace
Mobilní web