ČNB: Pojišťovny nemohou předělávat smlouvy bez souhlasu klientů

České národní bance se nelíbí, jakým způsobem některé pojišťovny přistoupily k předělávání stávajících smluv na životní pojištění. Trvá na tom, že písemný dodatek ke smlouvě musí mít pojišťovny od všech svých klientů. Ti se musí rozhodnout, zda budou dál využívat daňové zvýhodnění, nebo budou preferovat předčasné výběry peněz z pojistky. Česká asociace pojišťoven názor ČNB odmítá.

Budova ČNB
16.12.2014 10:32   |  

Pojišťovny podle asociace zvolily řešení, které naplňovalo cíle zákonné změny. O dalším postupu by asociace měla podle informací serveru ihned.cz jednat v úterý. Jde o více než 3,3 milionu smluv.

Změny souvisí s novelou zákona o dani z příjmu a platí od ledna příštího roku. Díky přechodným ustanovením ale mají pojišťovny čas do konce března. Do té doby se musejí klienti pojišťoven rozhodnout, zda budou chtít dál využívat daňové zvýhodnění, které může činit až 12 tisíc korun ročně.

Většina pojišťoven požadovala zaslání podepsaného dodatku pouze od těch klientů, kteří se daňové úspory od ledna 2015 vzdají. U ostatních, kteří chtějí daňové výhody zachovat a z pojistek vybírat nechtějí, bude změna automatická. Centrální banka ale chce, aby se změnou smlouvy pojištěný souhlasil. Nečinnost pojistníka ČNB za souhlas nepovažuje.


Čtěte také:

Ministerstvo zdravotnictví zpřesní postupy při slučování pojišťoven

Nedobrzdili. Pojišťovny evidují z námrazy tisíce škod za desítky milionů

Čtvrtině pojišťoven v EU hrozí kvůli nízkým úrokům potíže

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

Devizové trhy fungují po čtvrtečním rozhodnutí Britů o odchodu z Evropské unie přes počáteční šok vcelku dobře. Tvrdí to Daniel Pinto z banky JPMorgan Chase, která je největším… více

Komerční prezentace
Mobilní web