ČSOB si jistí klienty Poštovní spořitelny

23.3.2011 6:40   |  

Československá obchodní banka přišla s neobvyklým marketingovým tahem: tuzemská bankovní jednička se jako partner řady kulturních a společenských akcí prezentuje pod názvem Era. To je značka bankovních služeb poskytovaných Poštovní spořitelnou, jež je součástí ČSOB. V Česku jde o novinku, propagaci produktů v kampaních ostatních peněžních ústavů vždy provází jméno banky. Era je třeba letošním generálním partnerem filmové přehlídky Febiofest, devět ročníků předtím však sponzorovala přímo ČSOB.

V ČSOB tak zřejmě vzniká „plán B“, jak si zavázat klienty Poštovní spořitelny i pro případ, že by bance nebyla prodloužena smlouva o poskytování bankovních služeb na pobočkách České pošty. ČSOB je sice vlastníkem značky Poštovní spořitelna, tu by však mimo poštu jen stěží dál používala – na neutrální značce Era spíše postaví dlouhodobý vztah s klienty.

Smlouva ČSOB s Českou poštou o provozování Poštovní spořitelny platí do roku 2017, nyní se však přehodnocuje. Loni na podzim tlačilo ministerstvo vnitra pod vedením Radka Johna, do jehož gesce pošta spadá, aby ČSOB zvýšila platby poště za provozování banky. ČSOB nyní platí jednu miliardu korun ročně.

Pro ČSOB je přitom Poštovní spořitelna mimořádně lukrativním byznysem – má přes dva miliony klientů a zhruba 3400 obchodních míst, což ji v českém retailu řadí na druhé místo za Českou spořitelnu.

Mluvčí České pošty Ivo Mravinac potvrdil, že dikuze o smlouvách stále trvá. „Protože stále probíhá, lze jednání s Poštovní spořitelnou těžko komentovat. V každém případě je jeho součástí i diskuze o dalších formách možné spolupráce,“ řekl Mravinac.

Již delší dobu se spekuluje o tom, že ČSOB chce v provozu poštovní banky vystřídat skupina PPF. Ta loni v červnu požádala ČNB o vydání licence pro retailovou banku, kterou chce provozovat pod názvem Air Bank. Skupina přitom už vlastní PPF Bank, která však není zaměřena na retail. Při posuzování nabídek v případném výběrovém řízení na nového provozovatele poštovní banky by jí zkušenosti s retailovou Air Bank výrazně pomohly.

Značka Era letos kromě Febiofestu sponzoruje akce Česká miss, Motol Motolice, Divadlo Na Jezerce, Artbanka a Živnostník roku. Mluvčí Poštovní spořitelny Denisa Salátková uvedla, že banka chce i nadále Eru samostatně propagovat. Poštovní spořitelna představila brand Era loni v dubnu nejprve pro osobní účet. Postupně pod tuto značku převedla většinu svých produktů.

Autor: Tereza Zavadilová

Komentáře

Čtěte také

Pěstitelských pálenic zvolna, ale jistě přibývá. Pomáhají i daňové výhody

Pěstitelských pálenic zvolna, ale jistě přibývá. Pomáhají i daňové výhody

Svou úrodu ovoce si loni pěstitelé mohli dát vypálit v 550 pálenicích. Každým rokem nabídne své služby deset nových. více

Mobilní web