Groupon si jde za IPO trhu navzdory

Groupon si jde za IPO trhu navzdory
2. listopadu 2011 • 15:25
Největší globální hráč na poli hromadného nakupování Groupon své plány na primární úpis akcií (IPO) nezmění ani navzdory obnovené panice na finančních trzích.

Internetový prodejce kuponů pořádá tento týden takzvanou roadshow pro potenciální investory, která v New Yorku a San Franciscu zaznamenala velký zájem o prospekt emitenta (zpráva o stavu společnosti vstupující na burzu – pozn. red.). Podle informací deníku Financial Times bude zájem o akcie Grouponu vyšší než 30 milionů upisovaných akcií.

Nicméně odpor investorů vůči zvyšování cenového rozpětí ze současných 16 až 18 dolarů za akcii byl příliš velký. Při současné tržní volatilitě dospěl management společnosti k názoru, že dlouhodobí investoři by nepodpořili vyšší valuaci společnosti než je současných 10 až 11 miliard dolarů (při ceně 16 až 18 dolarů za akcii). Upravená žádost o IPO podaná americké Komisi pro cenné papíry (SEC) tak nakonec neobsahovala zvýšení ceny. Jakákoliv změna rozpětí upisovací ceny o 20 procent musí být nahlášena SEC.

Společnost již dříve razantně snížila svou valuaci, když na jaře koketovala s myšlenkou primárního úpisu, mluvilo se o hodnotě společnosti na úrovni 20 miliard dolarů. Groupon si tehdy nakonec IPO plánované na léto rozmyslel.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!