Home Credit míří s mikropůjčkami do ciziny

16. února 2017 • 06:55

Jen za posledních šestnáct měsíců firma zpracovala 150 tisíc žádostí o úvěr a rozpůjčovala půl miliardy korun.

Byznys s mikropůjčkami se českému Home Creditu rozjel natolik, že pomýšlí na expanzi do zahraničí. „S novými produkty chceme přijít do zemí, kde už skupina působí,“ potvrdil šéf českého Home Creditu David Bystrzycki. Novým produktem má na mysli původní mikropůjčku Click Credit, posléze přejmenovanou na Japonskou půjčku a nově od února označovanou Kamali.

Druhou změnu názvu produktu hájí Bystrzycki jednak lepším mezinárodním vyzněním, jednak snahou vyhnout se obecným slovům typu půjčka, která se obtížně registrují a také prodražují on- -line komunikaci.

Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Správné načasování dokládá Home Credit čísly – jen od srpna 2015 zpracoval přes 150 tisíc žádostí o úvěr a rozpůjčoval půl miliardy korun. Firma v Česku mikropůjčky poslední tři roky dolaďovala, a teď věří, že nové klienty osloví jednoduchým schématem poplatků a dodatečnou ochranou v podobě takzvané Bezpečné splátky. Ta za jednorázový příplatek 199 korun umožní bezplatný odklad splátek v případě ztráty zaměstnání či dlouhodobé hospitalizace. Home Credit také spolupracuje s nezávislou Poradnou při finanční tísni, na kterou odkazuje klienty, jimž půjčku zamítne a u nichž vyhodnotí, že by je další půjčka mohla ohrozit.

Usnadnit expanzi má i nová aplikace Kamali pro sjednání i správu mikropůjčky. Původně měla mít i přístup k telefonním kontaktům, což by usnadňovalo vyhodnocení schopnost klienta splácet. Od toho však Home Credit nakonec odstoupil.

ČSSD chce zdanit banky. Dojde ke zdražení služeb, míní opozice

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!