Hrozba pro klienty spořitelny: podvodník od nich láká údaje o kartách

Česká spořitelna upozornila na podvodné textové zprávy a telefonáty, kterými se neznámý pachatel od klientů banky snaží vylákat citlivé údaje o platebních kartách. Třeba PIN kód, datum expirace karty nebo trojmístný bezpečnostní kód ze zadní strany karty.

ilustrační foto
20.9.2013 19:14   |  

SMS zprávy i telefonáty mají prý vyvolat dojem, že odcházejí z banky. Česká spořitelna však v žádném případě touto cestou po klientech zadání osobních údajů nepožaduje.

Klienti na tyto výzvy tak nemají reagovat a tyto údaje neposkytovat. Pokud se tak již stalo, hrozí, že budou poskytnuty pachatelům k dalšímu zneužití.

„Pokud už jste na SMS zprávu nebo telefonát zareagovali, doporučujeme vám ihned kontaktovat naše klientské centrum pro zablokování platební karty a další postup,“ uvedla ČS na svých webových stránkách. Celá její finanční skupina měla ke konci června 5,3 milionu klientů.

Třetí vlně e-mailového útoku, který má za cíl získat od uživatelů přihlašovací údaje k bankovním účtům, čelila před několika dny také Česká pošta.


Čtěte také:

Mbank se stala terčem útoku polského phishingu

Podvodníci prolomili speciální ochranu bankomatu ČS

Muž si "vyrobil" vlastní kreditní kartu, teď žaluje banku za nedodržení podmínek

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Čeští advokáti pomohli koupit výrobce kávovarů za 28 miliard korun

Čeští advokáti pomohli koupit výrobce kávovarů za 28 miliard korun

Pražský tým advokátní kanceláře Schoenherr v čele s Vladimírem Čížkem se podílel na právě uzavřené obří transakci v oblasti výroby kuchyňských zařízení. Francouzský výrobce… více

Komerční prezentace
Mobilní web