Hrozba pro klienty spořitelny: podvodník od nich láká údaje o kartách

Česká spořitelna upozornila na podvodné textové zprávy a telefonáty, kterými se neznámý pachatel od klientů banky snaží vylákat citlivé údaje o platebních kartách. Třeba PIN kód, datum expirace karty nebo trojmístný bezpečnostní kód ze zadní strany karty.

ilustrační foto
20.9.2013 19:14   |  

SMS zprávy i telefonáty mají prý vyvolat dojem, že odcházejí z banky. Česká spořitelna však v žádném případě touto cestou po klientech zadání osobních údajů nepožaduje.

Klienti na tyto výzvy tak nemají reagovat a tyto údaje neposkytovat. Pokud se tak již stalo, hrozí, že budou poskytnuty pachatelům k dalšímu zneužití.

„Pokud už jste na SMS zprávu nebo telefonát zareagovali, doporučujeme vám ihned kontaktovat naše klientské centrum pro zablokování platební karty a další postup,“ uvedla ČS na svých webových stránkách. Celá její finanční skupina měla ke konci června 5,3 milionu klientů.

Třetí vlně e-mailového útoku, který má za cíl získat od uživatelů přihlašovací údaje k bankovním účtům, čelila před několika dny také Česká pošta.


Čtěte také:

Mbank se stala terčem útoku polského phishingu

Podvodníci prolomili speciální ochranu bankomatu ČS

Muž si "vyrobil" vlastní kreditní kartu, teď žaluje banku za nedodržení podmínek

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Němci chtějí zneužití tísňové linky trestat vězením

Němci chtějí zneužití tísňové linky trestat vězením

Bavorský ministr spravedlnosti Winfried Bausback (CSU) požaduje tvrdší sankce za úmyslné zneužití tísňového volání. Pokud se zjistí úmyslné blokování linky, hrozí viníkovi až tři… více

Mobilní web