Kellner zkouší nový koncept půjček, Click Credit otestuje na studentech | E15.cz

Kellner zkouší nový koncept půjček, Click Credit otestuje na studentech

Kellner zkouší nový koncept půjček, Click Credit otestuje na studentech
16. května 2013 • 18:44
Home Credit, který patří do skupiny PPF Petra Kellnera, vstupuje na úvěrový trh s novým konceptem: nízkými půjčkami se splatností do 30 dnů, které je možné kompletně sjednat po internetu. Založila proto společnost Click Credit a produkt chce nejprve vyzkoušet pouze v Česku. Dnes spouští pilotní fázi projektu, který se zaměří na vysokoškolské studenty. Podle analytika Jana Lenera vyjdou tyto mikropůjčky dráž než rozšířený kontokorent či výběr z kreditní karty.

Úvěr od Click Creditu se v porovnání s klasickými mikropůjčkami liší především cenou, bude levnější o stovky procent, uvedl ředitel Home Creditu David Bystrzycki. Tisíc korun za měsíc si zákazník půjčí za 33 korun.

Důvodem zahájení projektu je podle něj dlouhodobá absence výhodných, bezpečných a transparentních malých půjček. „Prozatím jsou jedinými dostupnými zdroji na trhu kromě předražených mikropůjček kontokorenty nebo kreditní karty, které jsou ale nastaveny na vyšší částky a spojeny se složitější administrativou,“ podotkl Bystrzycki.

Zdánlivě nízká cena může být zavádějící, míní Lener

„Jde pouze o nový marketingový způsob, jak oslovit dosud málo využívanou skupinu klientů. Zdánlivě nízká cena za měsíc je zavádějící, protože se vztahuje k velmi krátkému období,“ uvedl k tomu analytik Broker Consulting Jan Lener. Při přepočtu na roční úrokovou míru klient podle něj zaplatí úrok 39,6 procenta, což je výrazně více než u kontokorentů i kreditních karet, které navíc mívají i bezúročné období. „Obecně platí, že využívání podobných mikropůjček je nebezpečné pro kterékoliv skupiny klientů a ve většině případů jde o první krok ke dluhové pasti,“ upozornil.

Za poplatek 30 korun mohou klienti splácení svého kreditu prodloužit, avšak jen za předpokladu, že současně splatí alespoň 20 procent dluhu. Každým prodloužením si tak svůj vlastní kredit klient v podstatě umořuje, doplnil autor konceptu Pavel Plachký. Podmínky uzavření obchodu se vejdou do jedné SMS zprávy.

Click Credit chce v prvním roce 10 tisíc smluv

Click Credit předpokládá v prvním roce uzavření až 10 tisíc smluv, v dalších letech by se měl počet pohybovat kolem 30 tisíc. O rozšíření na další skupiny klientů firma rozhodne po prázdninách. „Nechceme z toho dělat masový produkt,“ uvedl Bystrzycki.

V případě, že se koncept v Česku osvědčí, zváží společnost expanzi na další trhy. Ta připadá v úvahu až příští rok, první na řadě by bylo Slovensko.

Autor: ČTK, vrb
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou