Kolotočářský marketing, hodnotí šéf Fincentra ohlášený zájem o koupi od Babišova muže pro volby | E15.cz

Kolotočářský marketing, hodnotí šéf Fincentra ohlášený zájem o koupi od Babišova muže pro volby

30. srpna 2017 • 15:37
Jan Pavec

Volební manažer hnutí ANO Petr Morcinek ani na začátku horké fáze předvolební kampaně svoje podnikatelské aktivity netlumí. Jím vlastněná M&M Reality Holding veřejně ohlásila zájem o koupi většinového podílu ve finančně-poradenské společnosti Fincentrum

„Významně bychom navýšili svůj podíl na trhu s finančními produkty i v segmentu životního a neživotního pojištění,“ vysvětlil Morcinek E15, co si od případné koupě slibuje. „Zapadá to do strategie naší dceřiné společnosti M&M Finance, jejíž vedení si dalo za cíl se nejpozději příští rok stát se jedničkou ve svém oboru,“ dodává.

Majitel M&M Reality Holding vidí cenu majoritního podílu v poradenské společnosti v řádu vyšších stovek milionů korun.

Ohlášený zájem je reakcí na informaci deníku E15, podle které dva mezinárodní investiční fondy ARX Equity Partners a Capital Dynamics zvažují prodej svého kontrolního podílu ve Fincentru. Koupily ho v roce 2013 od Petra Stuchlíka a Martina Nejedlého, podle tehdejších tržních spekulací za tři čtvrtě miliardy korun. Celé Fincentrum pak mělo mít hodnotu více než miliardy.

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Pro Stuchlíka, v současné době generálního ředitele Fincentra, je ale způsob ohlášení zájmu neseriózní. „Finanční ředitel M&M mi koncem minulého týdne poslal mail, kde deklaroval zájem se potkat a získat více informací o transakci,“ uvedl pro E15 Stuchlík. „Ještě než jsem mu stihl odpovědět, vydali o tom tiskovou zprávu. To je kolotočářský marketing zaměřený na jejich síť realitních poradců.“

Informace o prodeji Fincentra Stuchlík komentovat nechtěl. Zdroj deníku E15 blízký akcionářům uvedl, že k případnému obchodu nedojde v nejbližších dvou měsících. „Společnost dosahuje stabilních výsledků. Otázkou zůstává, jak velký bude vliv odchodu České spořitelny na budoucí výsledky a na celkové ocenění společnosti Fincentrum,“ hodnotí stav firmy Vladimír Vostrikov z Patria Corporate Finance

Morcinek vedle svého podnikání přímo vstoupil do politického dění letos v březnu, kdy se stal volebním manažerem hnutí ANO. „Na volby jsem najatý a poté nebudu pokračovat dál. Politika mě neláká, mám rád byznys,“ uvedl pro E15 ke svému politickému angažmá Morcinek.

O výsledcích voleb rozhodují marketéři v pozadí

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!