Komerční banka nahradí balíčková konta dvěma základními účty

30.3.2011 17:05   |  

Komerční banka od dubna přestane nabízet balíčková konta a nahradí je pro drobné klienty a podnikatele jedním účtem se základní sadou služeb. Další služby si budou moci klienti dokoupit. Banka zároveň zavádí systém odměn za využívání konta i dalších služeb v rámci skupiny KB. Na tiskové konferenci o tom dnes informovali zástupci banky. Stávající klienti si dosavadní balíčková konta mohou ponechat.

Obdobný systém vedení běžného účtu s možným dokupováním dalších služeb má například Česká spořitelna. Odměnu za platbu kartou pak nabízí klientům například GE Money Bank. Cílem změn je podle zástupkyně výkonného ředitele pro marketing a business development KB Moniky Truchlíkové udržet stávající klienty a především nové klienty získat. Celkově má KB zhruba 1,3 milionu klientů a jejich počet loni mírně klesl. „Naše plány letos počítají s tím, že chceme získat desítky tisíc nových klientů,“ uvedla.

Tuto snahu za změnami nejen u KB vidí i šéfredaktor finančního serveru Měšec.cz Dalibor Chvátal. „Všechny tyto změny jsou vedeny především snahou nedat klientům důvod odejít. Na obdobném principu tak nyní funguje i nabídka České spořitelny nebo služby mBank,“ poznamenal Chvátal. Samotná nová nabídka od KB je ve srovnání se stávajícím stavem podle něj bezpochyby zjednodušením pro klienty. Opticky mohou změny v některých případech vypadat jako zdražení, ale kvůli dalším poplatkům u současných balíčků tomu tak není, dodal.

Účet pro drobné klienty bude banka nabízet v základním provedení za 68 korun měsíčně. Cena bude zahrnovat běžný účet s elektronickými výpisy, všechny příchozí transakce, embosovanou mezinárodní platební kartu, telefonní, internetové a mobilní bankovnictví a výběry z bankomatů, pokud bude klient kartou platit i u obchodníků. Další služby jsou za poplatek, například balíček všech odchozích transakcí bude stát 39 korun měsíčně.

Na základě výšky obratu na účtu nebo využívání dalších služeb v rámci skupiny KB může klient získat zpět až 50 procent měsíčního poplatku za vedení účtu.

„Podle našich propočtů u splnění jedné podmínky a tedy vrácení 25 procent poplatku se vyplatí přechod na nový účet 40 procentům klientů. V případě splnění dvou podmínek a tedy vrácení 50 procent poplatku se přechod vyplatí 15 procentům našich klientů,“ uvedl vedoucí marketingu pro drobné bankovnictví KB Radko Belada.

Klient pro vrácení části poplatku musí mít obrat na účtu alespoň 15 tisíc korun měsíčně nebo vlastnit investice nebo depozita ve skupině KB ve výši 250 tisíc korun nebo provádět pravidelné platby do dceřiných společností ve výši alespoň 2000 korun měsíčně nebo mít úvěr od banky. V případě studentů, absolventů vysokých škol a důchodců jsou podmínky poloviční. V případě programu rodina se podmínky na obou účtech partnerů sčítají.

V případě podnikatelů a malých firem bude nově od dubna banka nabízet jen jeden účet. Začínajícím podnikatelům přitom po dva roky bude banka každý měsíc vracet 70 korun z poplatku za účet ve výši 169 korun. Tato výhoda podnikateli zůstane pokud jeho obrat na účtu bude následně dosahovat alespoň 50 tisíc korun měsíčně.Komerční banka patří mezi největší tuzemské finanční ústavy. Většinovým vlastníkem banky je francouzská Société Générale.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Kofola plně ovládla slovinskou Radensku, vykoupila zbylých 120 tisíc akcií

Kofola plně ovládla slovinskou Radensku, vykoupila zbylých 120 tisíc akcií E15 exkluzivně

Valná hromada slovinského výrobce minerálek Radenska schválila návrh majoritního vlastníka, nápojářské skupiny Kofola ČeskoSlovensko, na vytěsnění posledních minoritních akcionářů… více

Komerční prezentace
Mobilní web