MBank chce přimět klienty k platbám kartou

Tuzemské nízkonákladové banky tradičně hledají peníze, kde se dá. Například česká pobočka polské mBank přichází s netradičním spořicím produktem: zákazníkovi slíbí úrok tři procenta, když bude na nový spořicí účet převádět určitou částku ze svých plateb kartou.

 mBank (ilustrační foto)
5.5.2014 8:35   |  

Produkt má tedy střádaly přimět zároveň k častějšímu placení kartou. To je pro bezpoplatkové banky jeden z hlavních příjmů, protože za uskutečněné platby kartami svých klientů inkasují provizi zhruba ve výši jednoho procenta.

Takzvané mSpoření je vlastně spořicím účtem s úrokem tři procenta. Dostat na něj peníze ale není tak jednoduché jako u běžných spořicích účtů. V rámci mSpoření si má zákazník nastavit, kolik z každé platby kartou poputuje na spoření. Možné rozpětí je jedno až deset procent. Při nastavení pět procent tak půjde při zaplacení tisícikoruny v supermarketu na spořicí účet 50 korun.

Na spořicích účtech se tak budou sbírat spíše drobné. „S úrokovou sazbou, která vyčnívá, nám nejde o získávání statisícových úspor. Zpřístupňujeme bezbolestné spoření po malých částkách určené především lidem, kteří to předtím neuměli,“ řekl šéf mBank Roman Truhlář.

Bance se to vyplatí, protože z každé částky zaplacené jejich kartou dostane svoji provizi, nabídnout tak vyšší úročení pro tak nízké částky nebude nikterak nákladné. „Lidé mívají v peněžence karet několik. Jde o to, po které u pokladny sáhnou,“ říká Truhlář. Stejný produkt už mBank spustila v Polsku, kde se setkalo s úspěchem. V Polsku historicky panovala vysoká inflace a Poláci tak šetřit neumí – na rozdíl od Čechů. V Polsku podobný produkt nabízejí již další banky jako ING či Crédit Agricole.


Čtěte také:

Malé banky výrazně snižují předchozí ztráty

Banky hledají, jak vydělat na bezplatných účtech

Autor: >pez

Komentáře

Čtěte také

Komentář: Jaromír Nohavica selhává jako osobnost

Komentář: Jaromír Nohavica selhává jako osobnost

Jaromír Nohavica nikdy nezaváhal jít s davem. I když měl v průběhu let několikrát možnost upozornit na nedostatky společnosti, rozhodl se je ještě prohloubit. více

Mobilní web