Mbank mění image | E15.cz

Mbank mění image

Mbank mění image
17. června 2013 • 11:47
Tuzemská Mbank se dočká nového loga a modernějšího internetového bankovnictví. Její polská matka Bre Bank totiž přede dvěma týdny spustila novou firemní image společně s internetovým bankovnictvím a přejmenovala se na Mbank.

„V současné době pracujeme na lokalizaci internetového bankovnictví,“ potvrdil ředitel české a slovenské Mbank Roman Truhlář. „Předpokládáme, že novou Mbank nabídneme českým zákazníkům v prvním čtvrtletí 2014. Jde o přelomovou inovaci nejen z hlediska přívětivosti k zákazníkům, ale i funkcemi,“ dodal Truhlář.

Nové logo vychází z firemní červené barvy, přidává ale další barvy a nezapře inspiraci čárovým kódem. Nové internetové bankovnictví nabídne například propojení se sociálními sítěmi či možnost zaslat peníze bez znalosti čísla účtu příjemce, bude stačit telefonní číslo či Facebook. Adresát pak platbu pouze přijme a zadá číslo účtu, kam se mu mají prostředky převést.

Původní internetové bankovnictví polské i české Mbank neprošlo zásadní inovací od roku 2000.

Změnu názvu banky Bre Bank, která v Polsku mimo internetové Mbank provozuje také tradiční pobočkovou Multibank, schválila v dubnu valná hromada. Značky Bre Bank, pro korporátní klientelu, a Multibank, pro tradiční retailové bankovnictví, se budou v Polsku ještě používat do konce letošního listopadu.

Bre Bank vznikla v roce 1986, v roce 2000 spustila v Polsku internetovou Mbank, jejíž značka nakonec přerostla všechny ostatní, že se akcionáři – mezi ty nejvýznamnější patří německá Commerzbank – rozhodli ji použít pro všechny své aktivity. „Věříme, že jednotná silná značka nám pomůže optimalizovat využití marketingových rozpočtů,“ uvedl Cezary Stypułkowski, generální ředitel Bre Bank.

ČS odstoupila od změny loga

Rakouská skupina Erste od plánů na nové logo upustila. Nový zamýšlený symbol celé skupiny představil rakouský finanční dům již přede dvěma lety. Symbolem a součástí loga celé skupiny se měla stát včela – původní symbol rakouských spořitelen.

Rebranding měl nastat už na konci loňského roku, ale z plánu sešlo. „Skupina Erste se rozhodla nepokračovat v nejbližších letech se změnou červeného S na včelu. Nepovažujeme za vhodné pokračovat v projektu takového rozsahu,“ uvedl za Českou spořitelnu (ČS) Marek Pšeničný. ČS provozuje přes šest stovek poboček a bylo by potřeba změnit design každé z nich. To se – ve srovnání se změnou loga na webové stránce internetové banky – prodraží. Erste patrně usoudila, že by to byl příliš nákladný projekt.

Porovnání běžných účtů od nízkonákladových bank

 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením