Na trhu s autopojištěním posilují hlavně menší hráči

aktualizováno V prvním pololetí zvyšovaly počty pojištěných vozů hlavně menší hráči, kteří konkurují nízkou cenou. Výrazný meziroční nárůst, přes deset procent, vykázaly AXA, Wünstenrot i Triglav. Z první pětky největších poskytovatelů autopojištění posílila jen Česká podnikatelská pojišťovna, která stoupla o téměř osm procent. Naopak Allianz, Kooperativa a Česká pojišťovna stagnovaly nebo si pohoršily. Podíly na trhu mají ale stále vysoké.

 autonehoda, ilustrační foto
25.7.2012 16:24   |  

„Je to dáno hlavně agresivní obchodní politikou. Menší pojišťovny změnily na začátku roku sazebníky a celkovou strategii, která je zaměřena především na zvýhodnění starších a zkušenějších řidičů,“ vysvětlil šéf internetového srovnávače ČeskéPojištění.cz Pavel Ronovský.

Největší absolutní nárůst zaznamenal až šestý největší hráč na českém trhu – ČSOB pojišťovna. Meziročně posílil o celou třetinu.

Někteří experti ale považují cenovou válku o klienty za cestu do pekel. Konkurenční souboj už nevydržela Direct pojišťovna, jejíž britský vlastník před měsícem rozhodl kvůli malé ziskovosti o stažení z České republiky.

Ředitel tuzemské filiálky Generali Štefan Tillinger nedávno prohlásil, že na povinném ručení se nedá vydělávat a podobně kritické je to u havarijního pojištění. „Dřív se octavie nekoupila pod 400 tisíc, nyní ji pořídíte i za 250 tisíc. Problém je v tom, že havarijní pojištění se počítá z ceny vozu, ale ceny náhradních dílů zůstávají stejně vysoké,“ uvedl pro týdeník Euro.


Čtěte také:

Počet pojistných podvodů byl loni rekordní

Fiktivní prodeje aut. Řidiči našli trik, jak zlevnit povinné ručení

Tesco nabídne cestovní pojištění a pojištění aut


Podle Ronovského se povinné ručení již dostalo na své minimum. „Ostatně některé pojišťovny už delší čas dávají najevo, že současné ceny pro ně nejsou ekonomicky udržitelné,“ souhlasí s názorem Tillingera.

Podobně se k situaci staví i zástupce ČP Tomáš Zavoral: „Na trhu panuje regulérní cenová válka a pojištění motorových vozidel se tak dostává na samou hranici ekonomické únosnosti. Začátkem loňského roku spadly ceny na novém obchodu meziročně až o 20 procent.“

Ceny autopojištění nejsou podle Zavorala dlouhodobě udržitelné, protože na nových pojistkách dnes všichni v průměru prodělávají. “Jediné, co pojišťovnám umožňuje přežít, jsou pojistky uzavírané v předchozích letech,” vysvětlil.

Ronovský očekává postupné zdražování v řádu jednotek procent. Trhem nicméně ještě může zahýbat 70 tisíc klientů Directu, kterým postupně končí stávající pojistné smlouvy, takže se o ně strhne boj. „V němž jednou z neúčinnějších zbraní bude právě cena,“ dodal Ronovský.

Autor: David Vagaday

Komentáře

Čtěte také

Vědci našli planetu jako Země v obyvatelné zóně Proximy Centauri

Vědci našli planetu jako Země v obyvatelné zóně Proximy Centauri

Astronomové doslova "za humny" Sluneční soustavy objevili planetu přibližně o hmotnosti Země, která obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri v takzvané obyvatelné zóně, a na které… více

Mobilní web