Na trhu s autopojištěním posilují hlavně menší hráči

aktualizováno V prvním pololetí zvyšovaly počty pojištěných vozů hlavně menší hráči, kteří konkurují nízkou cenou. Výrazný meziroční nárůst, přes deset procent, vykázaly AXA, Wünstenrot i Triglav. Z první pětky největších poskytovatelů autopojištění posílila jen Česká podnikatelská pojišťovna, která stoupla o téměř osm procent. Naopak Allianz, Kooperativa a Česká pojišťovna stagnovaly nebo si pohoršily. Podíly na trhu mají ale stále vysoké.

 autonehoda, ilustrační foto
25.7.2012 16:24   |  

„Je to dáno hlavně agresivní obchodní politikou. Menší pojišťovny změnily na začátku roku sazebníky a celkovou strategii, která je zaměřena především na zvýhodnění starších a zkušenějších řidičů,“ vysvětlil šéf internetového srovnávače ČeskéPojištění.cz Pavel Ronovský.

Největší absolutní nárůst zaznamenal až šestý největší hráč na českém trhu – ČSOB pojišťovna. Meziročně posílil o celou třetinu.

Někteří experti ale považují cenovou válku o klienty za cestu do pekel. Konkurenční souboj už nevydržela Direct pojišťovna, jejíž britský vlastník před měsícem rozhodl kvůli malé ziskovosti o stažení z České republiky.

Ředitel tuzemské filiálky Generali Štefan Tillinger nedávno prohlásil, že na povinném ručení se nedá vydělávat a podobně kritické je to u havarijního pojištění. „Dřív se octavie nekoupila pod 400 tisíc, nyní ji pořídíte i za 250 tisíc. Problém je v tom, že havarijní pojištění se počítá z ceny vozu, ale ceny náhradních dílů zůstávají stejně vysoké,“ uvedl pro týdeník Euro.


Čtěte také:

Počet pojistných podvodů byl loni rekordní

Fiktivní prodeje aut. Řidiči našli trik, jak zlevnit povinné ručení

Tesco nabídne cestovní pojištění a pojištění aut


Podle Ronovského se povinné ručení již dostalo na své minimum. „Ostatně některé pojišťovny už delší čas dávají najevo, že současné ceny pro ně nejsou ekonomicky udržitelné,“ souhlasí s názorem Tillingera.

Podobně se k situaci staví i zástupce ČP Tomáš Zavoral: „Na trhu panuje regulérní cenová válka a pojištění motorových vozidel se tak dostává na samou hranici ekonomické únosnosti. Začátkem loňského roku spadly ceny na novém obchodu meziročně až o 20 procent.“

Ceny autopojištění nejsou podle Zavorala dlouhodobě udržitelné, protože na nových pojistkách dnes všichni v průměru prodělávají. “Jediné, co pojišťovnám umožňuje přežít, jsou pojistky uzavírané v předchozích letech,” vysvětlil.

Ronovský očekává postupné zdražování v řádu jednotek procent. Trhem nicméně ještě může zahýbat 70 tisíc klientů Directu, kterým postupně končí stávající pojistné smlouvy, takže se o ně strhne boj. „V němž jednou z neúčinnějších zbraní bude právě cena,“ dodal Ronovský.

Autor: David Vagaday

Komentáře

Čtěte také

Trump shání lidi do volebního štábu, hlásí se ale málokdo

Trump shání lidi do volebního štábu, hlásí se ale málokdo aktualizováno

Republikánský prezidentský kandidát Donald Trump se rozhodl sestavit profesionální volební štáb, který by nahradil jeho skromný tým poradců z primárních voleb. Newyorský miliardář… více

Komerční prezentace
Mobilní web