Německá firma chce měřit bonitu klientů přes Facebook

Chcete bydlet nebo půjčit peníze? Počkejte, nejdříve si vás prověříme na Facebooku. Tak nějak by v Německu už brzy mohl vypadat proces měření bonity klientů. Společnost Schufa, která bonitu měří, už zkoumá, jak sociální sítě při hodnocení rizikovosti občanů využít. Němečtí ochránci osobních údajů jsou pobouření. Firma ujišťuje, že je vše zcela legální a dle německého práva.

Ilustrační foto
7.6.2012 15:33   |  

Každý, kdo si chce v Německu například pronajmout byt nebo vzít hypotéku či jinou půjčku, potřebuje získat takzvaný posudek „Schufa“, který vydává stejnojmenná firma. Ten ukazuje, jestli má klient dluhy, nezaplacené pokuty – zkrátka bonitu občanů. Schufa, která má ve svých databázích přes 66 milionu lidí, teď plánuje sbírat informace o klientech, na základě kterých měří bonitu klientů, na sociálních sítích.

Ve spolupráci s Postupimskou univerzitou založila firma projekt nazvaný „Schufa Leb @HPI“, jehož cílem bude zkoumat využitelnost sítí jako je Facebook nebo aplikací typu Google Street View. Z nich chce Schufa zjišťovat relevantní informace o klientech, zjistil deník Welt.


Čtěte také:

Praha přezkoumá ochranu osobních údajů u opencard

EU chce zavést pravidla pro kybernetickou bezpečnost


Hlavním zdrojem informací, ze kterých při vytváření posudku Schufa vycházela, byly doposud banky, pojišťovny a obchodníci. Ti Schufu upozorňovali na to, kdo má u nich dluhy nebo třeba nezaplacený paušál za mobilní telefon. Na základě těchto informací vytvořila Schufa „skóre“ u každého občana, který si o posudek zažádal.

Schufa chce svíé služby ještě zlepšit a proto uvažuje i o sociálních médiích. Totéž dělají i jiné firmy z různých oborů, brání se firma. „Samozřejmě, že si Schufa sama pokládá tu otázku, jaký dopad má internet na její budoucnost,“ řekl mluvčí firmy serveru Spiegel Online. Výsledky výzkumu mají být zveřejněny v září.

Ochránci osobních údajů nešetří na adresu Schufa kritikou. „Pokud by Schufa skutečně směla získaná data použít, byla by to zcela nová dimenze,“ soudí Thilo Weichert, zemský zmocněnec pro ochranu osobních údajů ze Šlesvicka-Holštýnska. Podle jeho kolegyně Eddy Castello ze spotřebitelského sdružení v Hamburku by to bylo „překročením hranice“.

Autor: hop

Komentáře

Čtěte také

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun). Společnost to… více

Komerční prezentace
Mobilní web