O penzijní připojištění má zájem stále více lidí

18.11.2010 15:49   |  

V současné době má penzijní připojištění už 4,5 milionu lidí. V prvních devíti měsících letošního roku bylo uzavřeno 372 tisíc nových penzijních připojištění, což je o 27 tisíc smluv méně než ve stejném období loni.

S nárůstem počtu penzijních připojištění stoupá objem státních příspěvků, které stát poskytuje ve prospěch účastníků. Za tři čtvrtletí jejich objem dosáhl 4,1 miliardy korun, což bylo o 128 milionů korun více než loni. Roste také celkový objem příspěvků účastníků, který letos do konce září činil 16,9 miliardy korun. To bylo meziročně o 326 milionů korun více.

Míra zapojení obyvatelstva v penzijním připojištění tak převyšuje 70 procent ekonomicky aktivních Čechů. „Penzijní připojištění je oblíbeným produktem zejména díky státnímu příspěvku. Příliš konzervativní strategie penzijních fondů tento produkt činí vhodným ale především pro lidi starší 50 let,“ řekl analytik serveru Investujeme.cz Petr Zámečník. Pro mladší je podle něj vhodnější využívat dynamičtější finanční produkty a penzijní připojištění mít jen jako konzervativní doplněk širšího portfolia.

Mezi účastníky penzijního připojištění s neukončeným penzijním připojištěním jsou nejpočetněji zastoupeni účastníci ve věkové kategorii 55 až 59 let (asi 540 tisíc). Následuje věková kategorie 35 až 39 let (496 tisíc) a 30 až 34 let (460 tisíc). Nejméně účastníků je z kategorií 18 až 19 let (17 tisíc), nad 85 let (24 tisíc) a 80 až 84 let (56 tisíc).

Občané se mohou prostřednictvím penzijních fondů připojistit za finančního přispění státu od roku 1994. Z původních 44 fondů jich ale na trhu zbylo deset.

Počet účastníků penzijního připojištění:

rok počet v milionech
2000 2,37
2001 2,53
2002 2,62
2003 2,74
2004 2,96
2005 3,28
2006 3,59
2007 3,94
2008 4,21
2009 4,39
3.čtvrtletí 2010 4,50

Zdroj: Ministerstvo financí

Autor: čtk, haj

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web