Pojišťovně ING klesl loni zisk o třetinu na 745 milionů korun

18.2.2011 12:12   |  

Pojišťovací části společnosti ING ČR, tedy životní pojišťovně a penzijnímu fondu, klesl podle mezinárodních účetních standardů loni čistý zisk o 32 procent na 745 milionů korun. Aktiva v jejich správě stoupla o čtyři procenta na 58,2 miliardy korun.

Pokles zisku zdůvodnila ING navýšením investičních nákladů ING Životní pojišťovny na dlouhodobé projekty, jejichž cílem je omezit administrativní náklady. Výsledky ovlivnila i mimořádná tvorba pojistně technických rezerv v pojišťovně, jejíž dopad do zisku činil 41,3 milionu korun. V roce 2009 navíc zaznamenala ING mimořádně příznivé výsledky, když meziroční nárůst čistého zisku dosáhl 58 procent, tedy historicky nejlepšího výsledku.

Loni činilo předepsané pojistné ING Životní pojišťovny 5,5 miliardy Kč, což byl meziroční pokles o osm procent. Ten podle ING z větší části kopíruje stagnaci pojistného trhu běžně placeného životního pojištění v ČR, když byl růst životního pojištění tažen pouze jednorázově placeným životním pojištěním. Proti roku 2009 stoupla aktiva ve správě pojišťovny o dvě procenta na 33,5 miliardy korun. A to navzdory pětiprocentnímu snížení uzavřených smluv, kterých ke konci roku registrovala přes 400 tisíc Čistý zisk pojišťovně klesl o 23 procenta na 800 milionů korun.

Aktiva ve správě ING Penzijního fondu loni stoupla o osm procent na 24,7 miliardy korun. Přestože fond uzavřel téměř 300 tisíc nových smluv, klesl celkový počet klientů o čtyři procenta na 426 tisíc. To bylo způsobeno silnou konkurencí v získávání nových klientů a vysokými náklady spojenými s uzavíráním nových smluv. Čistý zisk fondu klesl o 55 procent na 14 milionů korun.

ING je globální finanční instituce nizozemského původu. Nabízí služby v bankovnictví, pojišťovnictví a správě aktiv ve více než 40 zemích. Z hlediska tržeb patří mezi největší finanční instituce na světě.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

Mobilní operátor T-Mobile zvažuje rozšířit nabídku své internetové televize. Jednou z možností by mohla být stanice, jejíž program by byl významně složen z příspěvků veřejnosti… více

Komerční prezentace
Mobilní web